söndag 25 december 2011

Förlåt och God Jul!

Det var verkligen inte meningen att tystna och bara försvinna från etern så där efter en förlust.

Jag är inte dålig förlorare (utom i Uno) men jag hatar att förlora!
Anledningen till tystnaden kan bara förklaras med ett svar - bensinstopp! Totalt energitapp! Proppen gick ur!

Men det finns ljuspunkter när man som jag hamnar i skottgluggen för sinnessjukt mycket i luften samtidigt.


Här har ni 2 av dem! Marina (t.v) som jag faktiskt haft äran att känna sedan VM 2006 tror jag att det var?! Ellie (t.h) som funnits i Borgen långt före mitt inträde som allt i allo och lite till =)

Sen har vi ju ingen mindre än Jojje! Min stjärnfotograf! En pärla vars hjärta klappar för ett fåtal saker i livet.......Sina barn, barnbarn, Eva och AIK! Ni hittar honom på jojjesplejs  =)

GittanG som ni hittar på innebandysajten!

Tian som man aldrig vet var man hittar!

Rosie som man hittar på Gnagarborgen!

Lasse och company som man hittar runt AIK

Där kan  man också läsa om årets julklapp till alla med AIK-hjärta!
Den nyheten gav mig en extra liten energiboost! Finns det någon som är viktig för laget i dagsläget så är det just denna unge man som väljer att stanna kvar trots att han inte är garanterad en plats i SSL för den måste han först få med sig laget och se till att de kammar hem. Säsongens mål kallar vi det.

Det är skönt med tid för eftertanke och revidering av mål!
Skönt att sänka ribban lite nu när det sett ut som det gjort under hösten. Det har varit tungt för laget och alla runt omkring men det känns ändå tryggt när de som har förmågan kliver in och tar ansvar och levererar verktygen som behövs för att vi ska kunna gå vidare och utvecklas i den nya anda som AIK befinner sig.
Rom byggdes inte på en dag och det gör inget lagsamarbete heller men kanske har vi hittat rätt nu...kanske är det nu som tåget landat på rätt räls och växlarna har tinats upp för att vi ska kunna styra åt rätt håll.

I morgon tar vi oss till Fyrishovs A-hall och ger förhoppningsvis Storvreta en match. Att vi självklart ska vinna matchen är det ingen som tror på och ingen som förväntar sig men att vi inte ska vika ner oss och inte ge dem poängen gratis det kan ni alla vara väldigt säkra på. Kan vi ta med oss en pinne eller tre så tänker vi göra det, utan att be om ursäkt eller säga förlåt!
Jag finns på plats som vanligt så har ni inte möjlighet att ta er till Uppsala själva så kan ni helt säkert följa med via everysport. Logga gärna in och snacka lite plastboll med mig när ni ändå är där. Det är helt kostnadsfritt och ett härligt sätt att få svar på frågor runt spel och hall utan att vara fysiskt på plats.

Nu vill jag önska alla en god fortsättning på julen och säger -
Väl mött i morgon. Ta vara på dagen för det gör jag :)

Inga kommentarer: