onsdag 13 augusti 2008

Förvirrad?????????????

Skalman som klivit ur lådan (jag tror klockan går fel, men tänker inte tala om det för honom)
läste mitt senaste inlägg och hade en klar åsikt om att glömt något viktigt :-)

Jag tänkte snabbt igenom födelsedagslistan men hittade ingen miss där?
Vad menar du? frågade jag
- Du har glömt att berätta om Peter - och sedan pekade han på sig själv med ett leende på läpparna.
Va då, menar du? frågade jag igen
- Ja du kanske ska berätta om hur Peter mår ;-) - och pekade på sig själv igen

Aha.... okej det är lika bra att jag skriver om det för annars är det risk för att jag får läsa om det på hans bloggsida vilken dag som hellst :-)

De sista veckorna när något varit fel men jag inte kunnat sätta fingret på det för att det inte varit något fel :-) så har jag systematiskt kallat Skalman för Peter. Nu menar jag inte den där vanliga namnförväxlingen som de flesta föräldrar gör då och då, jag menar SYSTEMATISKT!!!!
Varje gång jag har velat säga något eller prata med Skalman så har jag börjat med Peter........
Skalman tyckte det var roligt de första 2-3 dagarna men numera efter att ha blivit kallad Peter i flera veckor så är han lätt irriterad på mamman som han anser vara totalförvirrad.
Tankestopp och virrvarr i huvudkontoret är något som hör till min diagnos och brukar vara ett tecken på att jag inte har kontroll på vardagen = något är fel och jag bör ta reda på vad, så att jag kan åtgärda det. Det kan vara allt mellan vanlig vardagsstress till riktiga problem.

Som jag skrev tidigare så har jag hittat felet och ska bara bolla med någon för att sedan släppa de trådar som är energislukare och nysta ihop de trådar som jag har användning för som erfarenhet i livet ;-)

Kanske får Skalman nu heta just Skalman igen om han har lite tur ;-)

Inga kommentarer: