måndag 11 augusti 2008

Vad har hänt med min räknare?????

Den har flippat eller vad?? Jag var uppe i över 2000 besökare och nu har den landat på strax under 300 :(

Det kan väl inte vara så att den straffar mig för min inte varje dag bloggtid????

Nu ska vi se här, jag har 2 saker som jag vill skriva om idag
Nr 1.

Lillasysters blogginlägg på http://jagmigochingenannan.blogspot.com/ Tänk att man måste gå in i tonåringarnas liv och hjälpa dem med det mest basala här i livet! Tulttjejerna som jag brukar kalla dom, visst har Skorpan haft samma typ av kompisar som snackat skit och inte hållt ordning på var gränserna går men jag måste ändå säga att jag är tacksam för att dessa tjejer ändå insett att det är inget man gör i någons hem. Hemma ska alla känna sig trygga och veta att man alltid har uppbackning om det behövs och därför är jag så glad för att lillesyrran kastade ut tjejen för jag tror jag gjort något ännu värre om det hade varit innanför mina dörrar.

NR 2.

Lilesyrran hade läst någon notis om några tjejer som åkt från Nynäs till någon förort på södra sidan för att träffas, äta, och ha en trevlig kväll. De hade hamnat i någons lägenhet där de bjudits på förfriskningar och somnat. Därefter hade den ena tjejen vaknat under en våldtäckt. Hon hade lyckats larma polis och fick hjälp av polisen att rädda sina kompisar.

Jag kan inte låta bli att åter igen fundera på hur jag skulle hantera situationen om detta ofattbara skulle ske Skorpan!!
För att försöka uttrycka min frustation men ändå vårda mitt språk så får det bli med denna mening
- Rör min dotter och jag kommer inte att göra någon koncekvensanalys av mitt handlande.

Skorpan har börjat jobba idag och jag är supernyfiken på hur det gått. Jag har bara fått ett sms och det lyder
"jag har fått ett guldjobb!"
så nu är jag ännu mer nyfiken!!!! :-)

Jag var inne på http://www.stockholminnebandy.nu/ för att se om det hänt något nytt spännande på fronten men tji fick jag. Hm.... det där med att inget är som väntans tider tycker jag är ett förlegat uttryck, jag vill att säsongen börjar NU!!! ;-)

Härom dagen gjorde jag en nu hemsida till Skalmans lag = Bele Barkarby If HjB det är där han bestämt sig för att spela under kommande säsong eftersom han inte vet vad som kommer att krävas för insats av honom första gymnasiumåret. Så nu heter lagets hemsida
http://www.laget.se/bbif_hjb titta gärna in under säsongen så ska jag se om jag kan hålla den sidan uppdaterad efter varje helg.
Eller så kan ni ju alltid stanna ¨på min blogg men kom ihåg att det är här jag ventilerar mina egna åsikter så ni inte blandar ihop killarnas tankar med mina .-)

Inga kommentarer: