måndag 11 augusti 2008

hm.....

Jag vet inte om jag borde skriva det är eller om jag borde vara tyst ;-)
Jag har alltid haft svårt att vara tyst, så det är väl lika bra att jag präntar ner det hela.

Provträning för BBIF HJA - Skalman går dit och kör alla provträningarna, är mycket nöjd med sina träningar och känner att han verkligen har en chans (Uffe har alltid sagt - är spelaren nöjd med sin insats så är tränarna det oftast också).
Slutresultatet vet ni ju alla, det blir BBIF HJB vilket Skalman bestämt sig för att satsa på.

Under hela sommaren har Skalman fått vara med och träna med herrlaget och han har haft skitroligt! Det är ett gäng trevliga gubbar säger han. Vad han däremot har reagerat på när han kommit till hallen är att HJA som tränar före "gubbarna" oftast bara haft en målis på träningarna? Varför då? Det här var ju ett lag som man skulle satsa på! Varför ställer man inte krav på de som tagit sig dit att det är obligatoriskt att vara med på träningarna så länge du inte är bortrest på semester?

Nåja, det är tränarna som tar ut laget och därmed borde det vara punkt men jag måste ändå ge Skalman kritsa för den enorma kämparvilja han visar för sin sport och sitt intresse.
Till saken hör att Skalman som ju var med på provträningarna kan stå i hallen och vänta på "gubbarnas"träning och ändå tänds det inte ett liljeholmens ljus i huvudet på denna tränare för HJA, han står verkligen och frågar Skalman om han kommer från Hawks och ska provspela!!!
Det är klart att han inte kan hålla ordning och reda på varenda ungdom i Skälby men med tanke på att han själv tränar MED "gubbarna" och den vägen fått veta att Skalman är en gammal 92:a som spelat med 91:orna för att få speltid så kan man inte annat än att hålla med Skalman
- han måste ju ha en eller ett par skruvar lösa den där tränaren eller så har han helt enkelt bestämt sig för att Skalman är jordens sämsta målis!!!!
(Herr Nygren vill att jag talar om att även han står bakom Skalman i den här åsikten)

Skorpan har haft sin första arbetsdag och trots sms om att hon fått ett guldjobb så måste jag tyvärr göra lillasyster besviken - man sätter inte guldplattor bara för att man har ett guldjobb :-) !!!
Hon menade att det är ett supertrevligt arbetslag och att hennes handledare under lärlingstimmarna är en mycket trevlig kille i obestämbar ålder ( 40-50) kanske?
Hon har fått vara med och jobba och lärt sig 2 nya saker som man inte lär sig i skolan - fått förklaring på att det lika korrekt sätt att utföra jobbet på som det hon lärt sig. Det bara gör det hela lite enklare och snabbare.
Tyvärr slapp hon inte ut från skolans värld - jobbet hon håller på med är nämligen Fjällenskolans kök :-) Mem men säger hon - nu får jag i alla fall betalt för att vara i skolan ;-)

Inga kommentarer: