torsdag 14 augusti 2008

Torsdag morgon och min Skorpa......

är så trött ;-)

Skorpan har nu jobbat heltid i 3 hela dagar och dessutom blivit ordentligt förkyld det innebär att hon känner sig helt färdig, inte så mycket i kroppen men i huvudet.

Hon har endå en hällsning till Moster Lena - jag var på Bauhaus i går och fick mig ett gott skratt för vad har dom satt upp för kakel i ett visningsbadrum tror du? GULDFÄRGAT KAKEL *asg*
Precis som mitt jobb!!!! ;-)

Hon har dessutom plockat hem en hel del +poäng hos mamman för hon tjatar om hur tacksam hon är för att jag påbörjade resan mot en anställning på Ekens golv, jag tog första kontakten med dom för att jaga rätt mailaress och tvingade henne att åter höra av sig till dem efter 2 veckor för att höra om deras intresse svalnat eller om de glömt bort henne. 2 dagar senare var hon på intervju och efter helgen började hon :-)
Nu är hon glad och nöjd med livet, och det är inte utan att även päronen känner en viss tillfredställelse.

Skalman ska jag snart väcka så att han riktigt hinner njuta av denna SISTA sommarlovsdag, undrar om han uppskattar min omtanke??? ;-)
I morgon klockan 10.00 ska han infinna sig i matsalen på Kista Gymnasium och Kompis har lovat att följa med på bussen så att han vet hur han ska hitta från stationen (misstänker att Kompis kommer passa på att hällsa på nere på MF)

Nu närmar vi oss dessutom uppstarten av juniorlaget och deras träningar så nu märks det att hösten är på intåg, visserligen älskar jag sommaren men när hösten kommer så kommer rutiner och ordningen i livet tillbaka och det är också något man kan längta efter. Vilket jag gör!
Sedan är det ju så att jag är barnsligt förtjust i en hög, klar, sval höstdag ute i skogen med hunden. Det är en dag av lyckokänsla.

1 kommentar:

Lena sa...

Guld, Guld, Guld....vad var det jag sa,va? :)
Moster har mer koll än vad ni norr om tror *s*