onsdag 13 augusti 2008

Onsdag

hela dagen, Kalle - jag vet vad du kallar den här dagen ;-)

Som ni kan se på kommentaren till tidigare inlägg så är Mille-Bille numera 14 år och det betyer att jag måste fråga honom om jag får fortsätta kalla honom just Mille-Bille.
Jag vet ju att Cecci numera kallas Cicci och Bella för Mari, Alle är fortfarande Alle men Steppen och Ajan är inte längre okej ;-)
Stefan vill helst heta sitt eget namn och Andreas tycker att det är trevligt att få vara en riktig person med ett riktigt tilltalsnamn.
Nu kan man fundera på Skorpan, Kompis och Skalman men så här ligger det till med den saken - :-) Det är mina chippar och alltså har jag rätt att kalla dom vad jag vill! ;-)

Nej, skojade bara, från början har dessa "barn" haft andra smeknamn men genom åren så har de bytts ut eller modifierats till dagens vackra namn.
Kompis rycker på axlarna och säger att det inte spelar någon roll - han vet ju att det är honom jag menar.
Skorpan tycker att det är okej på hemmaplan (och jag sitter ju hemma och bloggar)
Skalman är den som har förstått att det finns ett samband mellan namnet och mitt sätt att se på "barnen" vilket också innebär att han kanske inte känner sig så smickrad av just namnet Skalman :-)
Men som han säger - du får bara säga det hemma, vilket jag väljer att ha fri tolkning av = han har inget emot det utan ser det för vad det är - en kärleksförklaring, en hyllning, ett ömhetstecken på att han duger och är älskad precis som han är.
Jag älskar nämligen mina chippar, alla 3 på var sitt sätt och ingen mer än den andra men visst är det så att de kan plocka ett och annat minuspoäng ibland.

Lillasyster - du frågade häromdagen vad som var fel och jag svarade med att jag inte kunde sätta fingret på det för egentligen var inget fel. (Låter trassligt jag vet)
Nu vet jag vad som är fel så nu kan du ringa och vara bollplank :-) Så småningom ska jag uppdatera er andra på detta märkliga "fel" som jag tror att fler än jag stött/stöter på men först måste jag bolla, lite tid måste gå och de inblandade måste få möjlighet att delta i hur jag formulerar mig. Men det handlar om att "barnen" börjar bli stora och har egna åsikter om vad som är rätt och fel. Känner ni igen det????

Inga kommentarer: