torsdag 19 augusti 2010

Ny dag och nya regntunga moln............

hösten närmar sig och det gör ju serierna också.
Nästa vecka drar AIK igång sina träningsmatcher medan många andra lag drog igång i Båstad och andra sommarcuper. Inte direkt några fingervisningar om var lagen står men roligt verkar de ha haft i alla fall :)
Sirius ligger tydligen väldigt bra till såg jag på innebandy magasinet.se återstår att se hur pass bra.

Jag tror det kan bli väldigt tight i toppen och att det blir ett större glapp mellan topp och botten än vad vi är vana att se.
Jag tror det blir svårt för nykomlingarna att stå emot de (för mig) 4 topplagen.
Har svårt att se vilka lag som skulle kunna ge dem en ordentlig omgång. Nu menar jag inte att de inte skulle kunna vinna en match mot tex. AIK eller Storvreta utan att de ska vinna så pass många matcher att de lägger sig på den övre halvan av tabellen och därmed puttar ner något av de 4 lagen.

Jag vill ändå helgardera mig med att säga -
oförväntade saker har hänt på innbandyplanen tidigare och kommer att hända igen.
Men det är bara bra sett ur min synvinkel i alla fall.

Skorpan ska träna i kväll och sedan var det visst utgång på schemat.....måste vara skönt att vara ung :)
Hoppas hon kommer vara lika nöjd med sig själv efter den här träningen som hon var sist.

Nåväl, ta vara på dagen för det tänker jag göra.

Inga kommentarer: