tisdag 17 augusti 2010

Si så där ja.....

kan man säga om innebandyn en tisdag i metropolen.
Ganska tråkig och väldigt tyst. Nej vvåra tisdagar byts från hall till "båtspel" på datorn så ett och annat båttut hörs från gubbens hörna ikväll.

Skorpan drar igång sin träning igen. Eftersom hon inte trodde det skulle bli något spel för hennes del så har hon inte hållit igång kroppen riktigt ordentligt i sommar men nu blev det lite ändringar som påverkade henne positivt så nu måste hon försöka hinna ikapp med sommarträning och uppstartsträning i ett paket så att säga ;)
Ska bli spännande och kul att fortfarande ha någon tjej kvar att hålla ögonen på. Många gamla Bele-tjejer har ju slutat sedan länge eller kör korpnivån. Men visst finns det guldkorn!
Deutgen som är i Umeå och pluggar i kombination med utvecklar sin teknik och kunskap
Ternvall som vill utvecklas ytterligare och tar klivet till Hawks som verktyg
Mattsson som ju varit Täby spelare sedan några år är också en Bele-tjej från början
Nilsson är förhoppningsvis kvar i AIK´s damlag även hon en Bele-tjej.
Sen vet jag att de har flera stycken vassa namn i de yngre årsklasserna Dyrhage icke att förglömma.

Dyrhage är dessutom ett namn som jag tror man kommer höra mer av på herrsidan i de högre divisionerna så småningom. En skicklig kille som har öga för spelet och öppningar till chanser men som väljer att hålla totalfokus på studierna utan att ge vika från innebandy planen. En kille som inte hör hemma i herrarnas div. 2. Inte om ett år eller två i alla fall :)

Nej det här får bli dagens dos om jag inte trillar över någon ny artikel eller får se/höra något annat som jag vill dela med mig av.
Ta vara på dagen för det gör jag.

Inga kommentarer: