torsdag 21 februari 2008

Halloooo

En vanlig torsdag... jobb, läkarbesök med skorpan, prommis med hunden och INGEN INNEBANDY !!!! Skorpan sjuk och inga andra har träningar på torsdagar. Men jag tröstar mig med att det är - Vad blir det för mat? - på TV och att Anders har orkat stå och steka 174 st. "äppelskivor" till mig och familjen.
Nu kanske ni funderar - men då kan jag berätta att det är en Dansk rätt som man gör på en smet som påminner om pankakssmet. Man gräddar smeten i en stekpanna med små halvbollsformade kupor i sedan vänder man på halvbollarna så det blir runda bollar som smakar pankaka och man doppar dom i sylt och socker. Inte särskilt hälsodeklarerat men ack så gott.

Peter har använt sina kunskaper i fastighetsskötsel och fixat den rinnande toaletten och lillskiten/skalman har haft äta/sova klockan igång så inlämningen av SO uppgiften ligger halvfärdig för mamman att renskriva och maila till läraren i morgon :-)
Curlingmorsa????? Svar JA. Inteliigent???? Svar Nej. Men han är ju så nedrans go!!!

Jag hoppas ni tittar in på majsanochflaggskeppet för att kolla in Sveriges genom tidernas vackraste, snyggaste och farligast Bolibompadrake.
Själv har jag av misstag råkat kasta Peters igelkott = en fyrkantig träbit med 1 st spik i. :-)
Underbara ungar!!!! Synes senare för nu ropar kudden mitt namn.

1 kommentar:

Maria sa...

Halloj curlingmorsan;-)
Vem sopar inte framför sina barn så de inte snubblar?

Nu förstår jag vad du menar med sm-guld grejen, fast jag måste säga att jag menade på mitt inte alltid så ödmjuka sätt att Filip skulle ge mig sin tröja NÄR han tar sm-guld och inte OM;-)
När det gäller Lunarstorm cup (sm) så tycker jag inte den turneringen skall ha något med sm att göra med tanke på att den är utformad på det sättet att de bästa slås ut redan i ett tidigt skede. Fast, visst vi är superglada för att vi är i slutspel där. Har ju trots allt aldrig gått så långt.
Ska be om Filips tröja redan till våren kanske, NÄR vi tar det guldet;-)

Tjing.