söndag 24 februari 2008

Redan Söndag morgon....

och tiden har inte räckt till för bloggen.
Faktiskt är det inte innebandyn som tagit den utan en aldeles speciell kille ute på Ekerö, närmare bestämt på Igelviksvägen. Han kom nämligen till världen den 23/2 för 20 år sedan!
En innebandymålis, utespelare och inte minst ett av mosters hjärtan.
Ja, jag pratar om Stefan. En gång i tiden lärde jag honom att det heter - pumpa cykeln - men eftersom han är lika envis som sin mor så tog det en hel månad innan han slutade att säga - Tumpa cykeln :-) Samma underbara kille ville följa med i vivängen ? :-) ? Här fick jag och syster yster problem. Det tog oss ca 6 veckor att luska reda på vad det var killen ville ha av moster. Vi tog omvägen via vivängen - fivängen - den där bak - fifangen - fifängen till att slutligen hamna rätt på husvagnen ;-) Tänk vad vi vuxna har dålig fantasi.
Efter god campange på Ekerö bar det av hemåt där Peter och kompisen Leo tydligen tänkt sig en ölhävarkväll i mitt kök.
Linda och Mikkiz fanns naturligtvis med, det går ju inte att missa ett gott skratt åt fyllhundarna ;-)
Och de fick valuta för hemmakvällen. Först kom alla ironiska kommentarer till melodifetivalen och sedan fortsatte dom med ironiska kommentarer till pojkarna.
Fråga mig inte hur många timmar för min ork tog slut och jag träffade kudden långt innan killarna började tröttna på sin motionsrunda av ölarmen.

Inga kommentarer: