söndag 17 februari 2008

Söndag morgon....

och här sitter jag igen.
Snacka om bloggbiten! :-)

Man får ju nya "kompisar" ;-) och möjlighet att skriva av sig lite.
Just nu väntar jag på pappa som ska komma och ta en fika, vi ses inte allt för ofta men då och då dyker han upp som den kära gubben i lådan :-)

Lillskiten klev ur sängen redan vid 9,15 i morse så nu funderar jag på om han är sjuk eller om det bara var den stora saknaden efter kylskåpets hemligheter som gjorde sig påminda. Jag tror att han är lite nervös inför matchen idag. Bele P91 möter AIK b i div 4. Det borde väl inte vara något speciellt om man bortser från att 1:an i den serien får möjlighet att spela slutspel mot killarna i div 1. Lillskiten tycker att det är kul att spela matcher som har betydelse men tro inte att han blir sur eller frustrerad vid förlust. Nej, han är en sån där målvakt som vägrar ta på sig alla mål - han menar att jag kan bara göra så gott jag kan, sedan måste backlinjen och kedjan göra sitt också. Han har helt enkelt förmågan att annalysera matchen på ca 10 minuter och sedan bestämma sig för att ta med sig erfarenheten och gå vidare till nästa.

Anders säger att det är ett äkta målvakts-psyke. Att kunna se sina egna brister och sedan gå vidare samtidigt som man ser vilka missar de egna medspelarna gjorde och försöka se hur man kan få dem att inte göra om dom. Med Anders landslagsmatcher i ryggsäcken så borde ju han veta en del om just den biten.
Nåja, det ska nog gå bra. Matchrefferat kommer senare. Nu väntar vi med spänning på rapport från Majsan och flaggskeppet. Hon ska titta på Alexandra när Balrogs damjuniorer möter Järfälla hemma och Linda är fortfarande sjuk så hon får inte åka dit för mig. Hon är därmed skitsur på mig och kallar mig hönsmorsa samt en del annat som jag censurerat här :-)

Vi höres senare och ta vara på dagen ;-)

1 kommentar:

Maria sa...

Juniorerna vann med 12-1 mot Järfälla!

Nu laddar vi om till nästa match 18.00;-)

Hade