fredag 15 februari 2008

Uppstart inför helgen ;-)

Tidigt fredag morgon och här sitter jag en stund innan jobbdax :-) Nu på morgonen har man fått iväg gubben och stora sonen till jobben, rivit upp lilla sonen och sparkat iväg honom till plugget. Dotter sover gott på lilla kudden en stund till. Hunden vill gå ut men hon får vänta och båda katterna är ute på sin morgonprommis.

Det här är en av de bästa stunderna på dygnet, min tid! ;-)
Jag gör vad jag vill, hur jag vill och när jag vill. Det innebär att jag , kaffekoppen och fläkten träffas och bara njuter av tystnaden och lugnet.
Lugnet före stormen. Helgen nalkas med stormsteg och den här är precis som de flesta andra full av tider att passa. Många gånger har jag tänkt att familjen måste vara totalt störd. När andra vilar upp sig stormar vi land och rike runt för att titta, spela, coacha innebandy.

Här en liten planering inför det som komma skall:
Fredag kväll - BBIF P93 tränas av Peter och de andra ledarna (stora sonen)
Lördag em - BBIF P93 möter Ekerö IK på bortaplan (stora sonen)
Söndag lunch - Balrog DJ191 spelar hemmamatch i Botkyrka (dottern som är sjuk)
Söndag em - BBIF P91 tar emot AIK på hemmaplan i Björkeby (lilla sonen)
Söndag kväll - BBIF H3 spelar hemma i Viksjö (pappa Anders ansvarar för sekreteriatet)

Nu tänker många att det är väl inga problem - det är ju inte du som deltar. Som ni säkert har räknat ut så innebär det här att umgänge med familjen är enbart möjligt om man åker runt i hallarna och hälsar på - Vilket jag gärna gör!!!!
Många mil blir det på en helg men å andra sidan så har jag lika kul som deltagarna och ser en hel massa kul innebandy, reaktioner av föräldrar, bra och dåliga domare, sportsmän för att inte tala om alla goda toast man hinner trycka i sig ;-)

Nu ska jag se om jag kan utmana en innebandymorsa i Järfälla IBK att börja blogga här också. Det skulle kännas finfint att få inputt från fler idrottsmorsor på stan. Kanske jag till och med kan övertala BBIF P92 målismorsa att blogga loss om det laget :-)

Fler tankar dyker säkert upp under dagen så tills dess - Ha det gott och njut av dagen!

2 kommentarer:

Maria sa...

Hej, kul med fler morsor som bloggar!

Jag har gjort lite "reklam" för din blogg på min blogg så det är bara att skriva på!

En fråga. Om din dotter spelar med Balrogs juniorlag och min dotter likaså har vi träffats???

Vi syns väl på söndag antar jag ;-)

Maria

Anonym sa...

Tack för reklam :-)
Vi har med all säkerhet suttit i samma hall samtidigt. Målisen är min, alltså hon den "större" ;-) som haft oturen och vara mycket sjuk den här säsongen :-( Hon ville så gärna visa vad hon går för men kombinationen sista året på byggprogrammet och hemma 01.30 på natten efter träning har slagit ikull henne. Febern avgör om vi ses på söndag annars kommer vi snart ut till Botkyrka igen :-)

Marie