lördag 16 februari 2008

Senaste på fronten :-)

Jaha... förlust i Tappströmshallen, sonen pratar om att killarna hade glömt kvar huvudet på kudden och spelade långt under sin kappacitet. 6-1 skrevs slutresultat till Ekerös förmån. Bara att ta nya tag och kanske ta ett snack om inställning och motivation under veckans träningspass.

Jag har dessutom fått mig ett gott skratt av Majsan och flaggskeppet. Tyvärr vet jag inte hur man länkar ännu men hennes sida är väl värd ett besök. Idag har hon visat hur vi morsor kan bli lite lätt paranoida på det där konstiga släktet - sportpappor! Ytterligare ett bevis på att vissa vuxna borde ha licens på sitt föräldrarskap och en kurs i hur man inte ska bete sig när man följer med sin dotter på match. Ja, Majsan - tack och lov att Ludde är på en välförtjänt helg i fjällen!!! Kunde slutat illa annars ;-)
Prova att skriva: http://www.majsanochflaggskeppet.blogspot.com/ så kommer ni till Majsan :-)

En annan inte lika entusiastisk innebandymorsa är Sussi. En gammal kollega till mig som har en 17årig Ik Frejare. Hon ringde just och berättade om en match på norra sidan staden. Sonen var uttagen som reserv och satt därmed på bänken. En motspelare blev utvisad och blev så irriterad att han svingar sin klubba som hamnar i Frejarens mun så tänderna ryker all världens väg. Sonen är på väg till sjukhuset och Sussi ska väl ta sig dit senare antar jag.
Den situationen Majsan, den hade antagligen både du och jag löst själva med omedelbar verkan. Vi som bara ryter riktigt högt när det gäller våra barn. I de flesta andra situationer kan vi faktiskt vara både pedagogiska och visa ett gott uppförande. Vi kan till och med glädjas åt andra lags vinster och bragder! :-)

Magen är full av ugnstekt falukorv och det är Gustav 2 på canal+ comedy i väntan på melodifestivalen ( som jag inte ser fram mot). Mikkiz och Skorpan ska titta tillsammans och det betyder att allt ska kommenteras med en liten ton av ironi.

Anders kära kollega Kalle9an har också en hemsida som kan vara värd ett besök om du tycker att det är lite kul med fiske eller kanske amatörradio. Själv brukar jag titta in på hans sida för att hämta receptet på Nallekaka. En snuskigt god kaka som är enkel att göra och enklare att äta :-)
Här kan ni prova skriva in:
Fiske: http://web.comhem.se/kalle.s/fisket.htm
Amatörradion: http://web.comhem.se/kalle.s/70cm145Mhz.htm.
Han har en massa kul länkar på sin sida så du hittar säkert något kul :-)

Nu ska jag träffa kaffekoppen och köksfläkten innan den stora ironihändelsen kör sin startvinjett. Ha det tokbra så länge.

1 kommentar:

Maria sa...

Att i motvind kunna glädja sig åt andras medgång är stort, och det fenomenet är det nog fler kvinnor än män som behärskar (tror jag)

Hoppas det går bra med frejpojken och hans tänder. Det lät inte så kul.

Jag är jätte glad att vi har hittat varandra på det här viset. Känns som om man fått en ny "kompis" ;-)

Fortsätt att skriva, det är roligt att läsa. Dessutom så inspirerar det mig att skriva mera.

Maria