fredag 4 april 2008

Bilderna från skol-DM 08



Hm... jag vet vilken tränare som präglat honom mest! ;-) Speciellt överläppens form påminner väldigt mycket om en viss tränare som brukar hålla till i Björkebyhallen :-)

Det här året har han valt att spela ute eller hjälpa till i båset. Som sagt det finns ju redan en hel del riktigt vassa målisar i den här årgången. Omgången innan denna så spelade han ute och gjorde faktiskt mål! Vilket vi ju tycker är fantastiskt. Sist han försökte sig på utespelet så var det i Kif-cupen för ett antal år sedan och då var han på plan i 32 sekunder för att sedan sitta utvisad 2 minuter - man får inte stoppa bollbanan i luften med handen ;-) nästa gång han klev ut på planen så var han ute i 14 sekunder sedan satt han av 2 minuter till denna gång för hopp, vilket man inte heller får göra om man har en klubba i handen och befinner sig utanför målgården ;-)

I kväll ska Anders bowla med några på jobbet och det vet man ju hur det slutar :-) Jag ska leka chaufför vilket innabär att jag kommer att känna mig väldigt vilsen för bowlinghallen ligger i Sumpan - jag som bara hittar mellan Björkeby - Österdalsvägen och mellan Österdalsvägen och Veddesta. Nåja, vidare raport kommer om den upplevelsen senare. :-)

Krya på dig pappa Nyström - han blev av med sin blindtarm i natt!

Inga kommentarer: