fredag 11 april 2008

Full fart mot en lugn helg?

Ja då var det helgdax igen :-) Undrar vad man ska göra dessa dagar? Meterologen har ju sagt att kung Bore ska komma på besök igen på söndag och jag som tycker att han ska gå i ide! Han verkar ha lite svårt att förstå - Vi vill ha vår, 15 grader och musöron på björken, strålande klarblå himmel och grillglöd!

Skorpan är ledig från skolan idag så hon har åkt ut till ön och ska börja sätta upp kakel idag :-) Pappa Nyström är hemma från sjukhuset - en blindtarm kortare men vid god form - så han kommer säkert hålla ett vakande öga på hennes framsteg. Troligen tycker kusin Stefan också att det är lite spännande - det är trots allt hans efterlängtade hemlighus som börjar ta form ;-)

Skalman har förhoppningsvis klivit ur sin "self pittenes" grop för den här gången :-)
Tänk vad det är jobbigt att vara tonåring! Det gör liksom ont i hela sig, både fysiskt och psykiskt. Pressen från skolan är sinnesjuk och pressen från föräldrar och kompisar är ännu värre! Man ska vara vuxen? man ska vara ungdom? man ska vara barn? Vad är man egentligen? En klump av kropp som är opropertionell, tusen och en tankar som snurrar, irrar och far runt, finnar hårvax och krav på märkesbyxor! Det är svårt att vara ungdom och det gör ont!

Kompis har som vanligt gått till jobbet med sitt vanliga leende på läpparna och tycker att det räcker med tröja och väst - för nu är det vår och varmt i hans värld. Vet inte riktigt hur jag ska få honom att förstå, vitsippan står i backen men man kan inte gå utan strumpor och skor ännu!

Herr Nygren jobbar han också och tur är väl det. Han klarar sig ju inte utan Rix FM morgon zoo. Han och Söderman måste ju höra fredagsfräckisen för att sedan sitta och dra den för varandra över fredagsfikan. Undrar om den vara till 16,30 idag? Herr Söderman har nä,mligen bestämt att man kan fika till just 16,30 för sedan ska herr Nygren inta sin dagliga possition på hemlighuset för att skölja av sig dagens koldioxid-dos och asfaltsdam.

Jag har inte sagt något till familjen för jag vet att jag är den enda som uppskattar det MEN här kan jag säga det, och njuta av det!

AIK är i SM-final i Globen den 19/4-08!!!!!! :-) :-) :-)

Det är inte bara för att jag i hjärtat är AIK:are utan också för att jag inte är så förtjust i Caperios lite ruffligare/tuffare spelstil även om jag håller deras målis varmt om ryggen och beundrar honom för sin stil, egenhet och skicklighet.
Sen måste jag väl erkänna att jag inte har så stora förhoppningar på att AIK ska ta hem guldet, Warberg är ju trots allt ett mycket skickligt lag och har visat hela säsongen att de är bäst i Sverige medan AIK har känts lite darriga hela säsongen igenom.

Men jag hoppas att herrguldet går till AIK och damguldet landar i Botkyrkahallen med Balrog :-)

Nej, nu får jag nog skynda mig för jag har en "date" att passa! Ni kanske har någon annan färg, men min är röd och kommer från Miele ;-) En bra årgång med bra sug men tyvärr inte självgående :-(
Ha det gott medan jag och damsugaren tar en rumba över vardagsrumsgolvet ;-)

2 kommentarer:

kalle sa4awx Radioamatör sa...

Hoppsan!
Hur va daten med damsugaren då ??
Va den bra i rumba, eller Nja.
kul och ha en kul & rolig helg.
Kalle vid knapparna kramar & pussar till alla. krama om kattorna + Fiffi.
hej hopp...

kalle sa4awx Radioamatör sa...

http://kalle9an.blogspot.com/