torsdag 24 april 2008

Glidit runt i etern ;-)

och upptäckt att det inte bara är min blogg som stannat upp :-) Kan det vara vädret? eller att säsongen glider mot sitt slut? eller bara trötta tangentfingrar?

Oavsett varför så ligger de flesta av mina favvobloggar i träda! Det finns dock 2 som det händer lite granna på:

http://www.bdknapp.blogspot.com/
http://www.ufo.se/blogg/

Den första skrivs av en ung tjej som är väldigt speciell men väldigt VANLIG! :-)
Den andra skrivs av en medelålders man som är väldigt speciell men väldigt VANLIG! :-)
De lever sina liv i skillda världar, i olika åldersperspektiv, och är väldigt olika men så lika.
Man kan tänka på dom som 2 blåbär - ser likadana ut men smakar olika sött/surt/skog.
Båda arbetar med foto och båda tänker över "horizonten" Ingen av dem accepterar att placeras i fack där de måste tycka, tänka som alla andra, ingen av dem vill spärras av andras tankar men båda vill gärna dela med sig av sina funderingar runt vetenskapligt bevisat/betraktarens bedömning. Sunt/osunt förnuft och en hel massa andra olika asspekter på livet.
Hur som helst är det 2 bloggar som jag tittar in på dagligen, dessutom är det 2 bloggar som jag gärna använder som mina privatfotagrafer. Den ena när det gäller innebandyn och den andra när det gäller fotografier som jag vill stärka en av mina texter med. Det händer ju att jag kan bli lite djup ibland ;-) trots att många tror att jag bara skämtar *fniss*

Ett tips är i alla fall att kolla in dem båda 2 för de har en hel del kul läsning och framförallt kan man få känna sig som alla andra. Man inser helt enkelt att man inte är ensam om att fundera över saker och ting i livet och det känns tryggt :-)

Inga kommentarer: