torsdag 3 april 2008

Total etertystnad ;-)

infann sig på den här bloggen för ett par dagar sedan, ingen aning om varför! Lusten att sitta vid rutan med bokstavsfyrkanterna framför mig har helt enkelt inte infunnit sig.
Jag kan inte ge någon förklaring alls !! Familjen undrar om jag blivit sjuk? om jag inte har abstinenser? om jag tror att datorn fått virus och behöver vila? Ja, en hel del konstiga frågor har landat hos mig och inget bra svar har dom fått.

Men nu tänkte jag äntligen sätta mig och kolla in syrrans (hon med 7 ungar) blogg, numera uppstartad efter ett år i träda. DÄR - på hennes blogg hittade jag svaret på min etertystnad! Jag har gjort det enkelt för mig själv och helt enkelt kopierat hennes text för det måste vara mig och mina tonåringar hon skrivit om ;-)

Det finns fördelar med att dela hus med så många har jag lärt mig. Det är nämligen så att det finns alltid någon annan att skylla på. Som en oskriven regel, så är det fullt tillåtet.
Som några av följande ex.
-Smöret står fortfarande ute på matbordet på em när jag kommer hem.....ingen och verkligen ingen har använt det, på heder och samvete, amen osv. Vem som helst utom JAG har satt det där ......jag looooovar!
-Smutsiga kläder ligger över badrumsgolvet......på samma heder som med smörbyttan, så måste någon annan slängt kläderna där än dess ägare, för ägaren lägger _alltid_ sina plagg i tvättkorgen ,som även den står i nämnda badrum

Detta har gjort en halvgalen mamma, helgalen några ggr innan hon kom på att hon själv kunde använda sig av den oskrivna regeln.
Alltså skyller jag numer på alla andra i huset när tex lördagens godispåse är tömd redan på fredag kväll, av någon för mig helt okänd person *ser mig omkring och ser frågande ut*

ups....grillchipen är visst också uppätna!
Nä, jag får nog torka bort lite smulor runt munnen och konstatera att jag är ganska nöjd just nu.
Dagens insikt: Husets regler gäller även mig!

Ja, där har ni anledningen till tystnaden :-)

Visst jag har jobbat också och sitter och laddar inför Söndagens heldag i innebandyhallen i Viksjö, framför datorn med TV:n och innebandy (varför visar dom inte AIK -TÄBY?) Nu ska kvalspelet inför slutspelet i Sanktan - Mitt i cupen - avgöras. Många BBIF lag har tagit en plats i helgens matcher och jag ser fram emot mycket och rolig innebandy :-) Vi får klara oss utan Flaggskeppet eftersom de direktkvaificerade sig till att komma in vid senare spel.

Lillesyrrans ena unge - Masse - spelar numera fotboll så nu hoppas jag att syrran ska upptäcka njutningen med att ha barn som idrottar för det är en aldeles fantastisk ursäkt att lämna hemmet, damråttorna, och tvätten på badrumsgolvet i fred för VEM tycker att det är viktigare än att följa med och stötta ungen på matchen ?????

Inga kommentarer: