torsdag 25 mars 2010

Dag före avgörandet..............

huruvida AIK spelar vidare i semifinalserien eller får lägga plastbollen på hyllan för säsongen.
Personligen hoppas jag att de spelar vidare nu när jag ändå missar Lets Dance avslutningen för då finns det ingen anledning till att hellre vara hemma än i en innebandyhall ;)


Jag misstänker att de här killarna får en del att göra i morgon precis som jag misstänker att Faluns publikvärdar hade en del att göra i måndags. Hörsägen säger ju att alla inte hade det sportsliga beteende som man skulle kunna förvänta sig av vuxna människor. Jag vet också att det kommenteras om AIK-publiken som sitter bakom sekreteriatet i Borgen, även här finns det en viss sanningshalt i kommentarerna för ingenstans har jag sett rök utan eld.

Men min förhoppning är att alla som beträder Solnahallen i morgonkväll gör det för att hela på sitt lag och vårda och värna om det klubbmärke som ligger en själv närmast om hjärtat. Svart/gult eller Svart/rött spelar ingen roll, innebandy är en sport och ingen livsavgörande uppgörelse.

Både AIK och Falun lever vidare och kommer tillbaka nästa säsong oavsett hur resultattavlan ser ut när slutsignalen går.

Inga kommentarer: