fredag 12 mars 2010

Dax.....för slutspurt!


Den här killen (Alexander Egebrant) är en av dem som jag vet kommer ha full fart framåt i kväll.
Undrar om det finns någon som gjort en stilstudie på honom. Om inte så kanske jag ska fundera på att göra det för den här killen har ett klipp i benen som man inte ser så ofta på innebandyplanen. Jag har sett det tidigare hos en ung spelare som heter Sebastian Bremberg och det är så vackert! Därför blev jag väldigt glad när jag såg samma sak på AIK´s planhalva. Jag har tänkt mycket på det här. För mig är det nämligen lycka att få se Alexander Egebrant på planen med klubba och boll. Tanken är att han ska spela på backpossition och det är precis vad han gör MEN.......ibland när man känner att killarna inte riktigt står på tå och inte riktigt går för fullt så kan han få för sig att sträcka ut. Han tar fram sitt löpsteg och drar med full kraft och fart fram mot motspelarnas mål med klubba och boll utan att titta ner en enda gång.

Man måste se när han gör det för att förstå varför jag fylls av lyckorus.
Det är såå vackert! Ja, jag menar verkligen ordet vacker i just bemärkelsen vackert.
Det är homosapiens personifierad i kroppskontroll, balanskontroll och bollkontroll.
Helt enkelt VACKERT!

Du får gärna bjuda mig på ett par sådana löpningar i kväll Egebrant!

Inga kommentarer: