tisdag 23 mars 2010

Till Peter................

jag skyller inte på någon men visst funderar jag på om det var en AIK-suporter som polisanmälde Alexander Egebrant????
Vilken dum j-vel i så fall ;)

Rätt eller fel vet inte jag för jag befann mig inte i Falun Kurir Arena i går kväll. Gjorde du?????
I vilket fall som hellst så tror jag inte att Svensk polis bryr sig om ifall man kommer från Falun eller Solna utan de utreder säkert saken på ett jyridiskt korrekt sätt :)

Hur som hellst så är det varken din eller min sak att lägga värderingar i den fortsatta hanteringen av den här polisanmälan som stärker intrycket av att svensk innebandy numera kan liknas vid sandlådan på parkleken Zoo i en småstad.

När jag nu ändå är i farten på tangenterna så kan jag meddela att situationen där Faluns målvakt rider på Kims rygg tydligen var lika mycket Kims fel som målvakten. Man ska ju inte backa in i målvakterna i sådana här lägen vilket Kim tydligen själv deklarerat att han gjorde då han tyckte att det var en rättvis utvisning på både honom själv och målvakten.

Man ska inte glömma bort att det är en viss skillnad på spelarna i AIK och AIK´s ibland något för hetsiga supporterskara.

1 kommentar:

Peter sa...

Att anmäla eller håna sina egna spelare är riktigt dumt! Då är man ingen supporter till det laget...

Jag var inte i Falun och jag tror heller inte att polisen kommer att utreda "brottet", och om de skulle göra det så är det skrämmande. Finns andra saker att lägga tid på...

Viss skillnad på spelare och supporterskaran!? Nja, tycker nog att spelarna inte beter sig så vidare bra, Egebrant har ju gjort ngt med klubben och tidigare under säsongen var det en motståndare som fick en klubba i ansiktet. Så helt oskyldiga är dem inte, men å andra sidan...vilka är det?