fredag 19 mars 2010

Matchstraff eller?

(Samtliga bilder är tagna av Jojje Liden. Se fler av hans alster på http://www.jojjesplejs.com/ )
Kvällens match i Solnahallen kan man säga mycket eller lite om. Min egen uppfattning av vad jag såg och upplevde av känslor i hallen kan man också säga mycket om. Eftersom Peter (en komenterare från tidigare inlägg) anser mig vara "kanske inte bitter men gnällig" så kan säkert det här inlägget också tolkas som ett gnällinlägg. Det hade varit kul att höra om Peter var i hallen i går och om han kanske delar min uppfattning om kvällens match,

Tittar man på den här bilden så kan man klart tolka den på 2 sätt. Den ena som att Egebrant går fram och provocerar medan Falunspelaren sätter upp klubban till försvar och den andra som att Falunspelaren sätter upp klubban för att trycka till med anledning av att han tycker Egebrant har förtjänat det......


Hur det än är med den saken så blir det ett ganska bra tyck i klubbföringen med tanke på farten som Egebrant har i fallet bakåt......


Falunspelaren verkar inte direkt orolig för sitt tilltag utan står stadigt kvar på båda fötterna och väntar på att ....


Egebrant ska landa. Han verkar inte ens höra att domaren blåser av och dessutom tänker ge honom en utvisning.......


som följd av hans tilltag. Hur nu denna sekvens började och slutade kan man diskutera i all oändlighet MEN protokollet säger sitt tydliga språk. Matchstraff 1 för Falunspelaren med hårt spel som utvisningskod och 2 + 10 för Egebrant för osportsligt uppförande som anser sig oförstående då han inte tycker att han sagt eller gjort något.


Vid ett senare tillfälle så hamnar ytterligare en Falunspelare på utvisningsbänken. Men tyvärr tar denne spelare sig friheten att spruta vatten på publiken som sitter bakom honom. Ett riktigt fult tilltag då han är där för att spela innebandy INTE för att mucka med publiken. Om jag inte missminner mig så är det samma spelare som gav fingret till samma publik i förra matchen och även då klarade sig från osportsligt uppförande.


Bilder säger så mycket men de säger inte alltid hela sanningen och ibland säger de sanningen men inget hänsyn tas till dem. Hoppas nu att ev. AIK-anhängare står över dessa barnsliga tilltag i Falun Kurir Arena på måndag när det är dags för giganterna att återigen möta denna sandlådepojke för han kan inte ha så mycket värde för ett lag så länge han sitter på bänken. Mitt råd till båda lagen är kort och koncist......spela innebandy och skit i resten!


Det här är dagens apsolut vackraste bild!
Undrar om gubben skulle bli skitarg om jag satte upp en sådan idolbild på trappväggen???
Ska ta mig ett snack med Jojje och se om man kan göra en fototapet av den =)
Vilken lycka att få se denne favorit varje gång man går ner för trappan för att möta dagen som en tapper krigare ;)



Inga kommentarer: