fredag 8 oktober 2010

Batalj i Borgen...........

19,00 i kväll går startsignalen för den match i huvudstaden som andra städer ibland försöker komma i närheten av.
Den typ av match som man försöker hetsa upp sina egna stadsdelar i aggressivitet och hets för att man hoppas att det ska vara hett med derbyn.
För min del är den här matchen den jag fasar som mest för.
Av 2 olika anledningar......
1. Det kan vara matchen som spårar ur och avslutas med en massa skadade spelare och allmänt snack om att den eller den spelaren spelade fult.
2. Det kan vara den matchen då det ena eller det andra laget målas ut som det laget som inte räckte till.

Inget av alternativen är särskilt roligt eller ens intressant sett ur rent innebandyperpektiv men det är ändå ingredienser som lockar publik och intresse runt om i landet.
Kan man få svar på om AIK verkligen bara rullar på med rutin med en ödmjukt styrande ledarstab i täten? Om laget som kör serielunket i sin egen takt och utan att lägga så stora värderingar på upptakten annat än de poäng som rullar in på kontot för att dryga ut slutsumman i mars 2011 väljer att fortsätta sin intagna bana?
Kan man få svar på om Caperio kan hitta rätt i sina anfall och kanske täppa till lite bättre bakåt? Eller ännu hellre....fortsätta som målproduktion men täppa till bakåt.
Kan inte vara roligt att heta Ramsin de här dagarna när allt fokus läggs på alla insläppta mål.
Hur det än är så glömmer folket gärna bort att man måste först finta forwardslinan sedan backlinan och sist mållinjen innan det blir avblåst för mål.
Vart har Ramsin sina lagkamrater när det uppenbarligen är så lätt att kliva förbi utespelarna?
Jag tror det handlar om att Caperios utespelare har full fart framåt men glömmer bort att jobba hem också. Om det beror på dålig ork eller lågt ställda krav från ledningen har jag ingen aning och inte bryr jag mig om det heller.

Min oro för kvällen ligger mer på den nivå där jag vet att där det kan bli tätt och hetsigt så kan det också bli skador. Så jag ställer mitt hopp till att den svartgula ledarstaben verkligen ställer krav på att spelarna ska gå in och ställa ner skorna stadigt och fast på parketten men göra det med förstånd.
Ingen vinst i världen kan någonsin bli viktigare än hälsan hos en individ.

Nåväl...everysport.com är min placering i kväll och sedan får tiden visa om det blir 3, 1, 2 eller 0 poäng på kontot som ska fyllas upp så mycket som möjligt under de mörka vintermånaderna.
19,00 i Borgen är det startsignal, everysport.com är platsen för er som inte åker till Borgen.
Ta vara på dagen för det tänker jag göra.

Inga kommentarer: