måndag 11 oktober 2010

Måndag ooohhh i like it ;)

Ja jag är barnsligt förtjust i måndagar som jag tillbringar i mitt kök   =)

Jag och TV4 Sport har date då och i kväll är det Nyhemshallen i Mullsjö som står för kalaset tillsammans med ett ditrest Helsingborg.
Helsingborg kan säkra sin placering i tabellen eller så kan Hide-a-lite byta plats med Helsingborg och de 2 kan fortsätta hela säsongen med att byta bottenplatsen strax över "tack och hej" strecket.
Vore lite kul om Hide-a-lite fixade det här men samtidigt vill jag gärna se Helsingborg  lite högre placerat i tabellen.
Jag gillar deras spelstil och det är ett trevligt lag som kommer och hälsar på i Solnahallen 1 gång om året.

Tänk att man aldrig är riktigt nöjd. Vinner det ena laget så var det ju synd och vinner det andra laget så var det ju synd det med.
Ur sportintresse så är det alltid trevligt när nya lag presenterar sig. Med tanke på den trupp tappra Mullsjöbor som arbetar stenhårt för att killarna i Hide-a-lite ska ha de bästa förutsättningarna denna gång i SSL så skulle det förvåna mig om de inte snart har hittat rätt hela vägen och börjar plocka poäng från både här och där i serien.

Trist när lag lämnar SSL så som Västerås gjorde tidigare i år och som 2 lag till kommer att göra i mars då seriespelet är över.
Att KAIS Mora är det ena av de lagen tror jag ganska många är överens om. Trevligt för dem att ha en garanterad plats i Allsvenskan och dessutom ett ungt hungrigt lag att arbeta med.
Att Balrog är det andra är väl inte lika säkert men samtidigt så har de hållit sig kvar långt över bäst föredatumet om man tittar på deras storhetstid. En gång var Balrog ett av de absolut bästa lagen med de vassaste spelarna och de tyngsta namnen.
Ett minne blott och ett år i Allsvenskan kanske är precis vad de behöver för att hämta hem och komma tillbaka i jakt om en ny storhetstid.

Caperiotäby är en av mina tippade (om de inte totalfloppar denna säsong)  lag i Malmö Arena 16 April men vem som möter upp som  motståndare är jag inte lika säker på.
Hjärtat säger AIK men samtidigt så lärde vi oss förra året att inget är säkert och inget är klart förrän vi stänger seriespelet för säsongen. En lika tuff och tät slutspelsomgång i år igen kan sluta precis hur som helst.
Det lärde vi oss då och den kunskapen ska nu vändas till något kreativt och konstruktivt.

I största allmänhet så kan jag säga att jag trivs rätt bra med de matcher som TV bjuder på i år frånsett en ynka liten detalj. Jag hade helst av allt velat se dubbelmöten varje måndag, en dammatch och en herrmatch skulle sitta som en smäck i min kalender men det är ju inte geografiskt möjligt. Så mycket pengar finns inte i innebandyn så det räcker till för 2 TV-team och i 2 olika hallar. Då skulle man behöva ha krav på att alla herrlag  hade ett damlag i samma stad...........skulle vara nice men är still a dream.

Inga kommentarer: