lördag 2 oktober 2010

Mullsjö...var ligger det frågar Fischer?

På Fischerströms blogg kan ni läsa om vad han har för tankar runt Mullsjö och Hide-a-lite ;)

Sköna funderingar kring sitt liv och innebandy som jag gillar skarpt att läsa. Snacka om humor på hög nivå! I love morgnarna när jag upptäcker att han kläckt ett nytt alster om sitt innebandyliv.

Vad hände i Uppsala i går?
Vips så hade en 17-årig keeper presenterat sig för hela Sverige och dessutom sänkt Storvreta!
Hur gick det till?
Var Storvreta så säkra på vinst att de totalt räknat ut "lillebror" Sirius?
Nej, det tror jag inte men jag är ganska säker på att Sirius ligger och vilar i vaggan av självsäkerhet och tro på sin förmåga. Det finns nog ingen bättre spelide än att killarna/tjejerna själva är säkra på sin förmåga.
Kul är det i alla fall. AIK lärde sig redan under träningsmatcherna att Sirius inte blir någon lek den här säsongen. De har helt enkelt hittat rätt och ligger kvar i det konceptet. Lycka till under hela säsongen, för det räcker ju inte med 2-3 omgångar av säsongen för att den ska vara avgjord.

"Bara" 2 -10 mellan KAIS Mora - Pixbo!!
Som sagt så kanske man inte ska vara helt snabba med att räkna ut Mora helt även om jag inte tror de kan hålla sig kvar annat än med ett nödrop. Eller så floppar de totalt senare under säsongen.....ingen som vet i dag men visst följer jag dem med ett intresserat öga. Det är alltid kul när föreningar lyckas ligga i högsta serien i både dam och herrserien.

Nog nu, ska ta tag i en skön lugn lördagskväll framför tv:n med gubben.

Inga kommentarer: