fredag 22 oktober 2010

Fredag!

Wiie i love it :)

Det betyder ny helg med nya matcher och massa fart i huset som vanligt.
Eller föresten inte riktigt som vanligt för Skorpan åker till Dalarna för att hälsa på kusinvitamin och Kompisen.
Alltså blir det lite tomt i Borgen på söndag.
Kanske inte tomt men jag befarar att det inte är så många som lägger pengar på att gå och se den kommande matchen. Har svårt att se hur jag skulle kunna motivera mig själv till att betala för den i alla fall.
Men med ett stort AIK-hjärta så gör man ju gärna det ändå eller?
Vi får se hur publiksiffran ser ut när det väl är tid för det.
Några matcher följs redan i kväll förhoppningsvis på everysport.com  :)

Efter söndagens match blir det tyst på bloggen ett par dagar för då tar tanten lilla lovlon och åker en sväng ner till det något skadeskjutna Skånelandet. Hoppas man kommer tillbaka utan att man är allt för perforerad i kroppen. Konstigt fenomen det där med att gå loss på folk med skjutvapen.
Hm...nåja, jag måste helt enkelt hälsa på mamman som ju anser att österlen och skåne är ett vackert ställe att bo på. Även om vi "barn" tycker att det är lite väl långt för att svänga förbi på en fikastund.

Jag ser mer fram emot helgens andra matcher än den som går av stapeln i borgen men det kan ju bero på att jag tycker att det är svårt med matcher mellan topplag och lag som gör sitt bästa och ändå inte räcker till.
Det är inte bara svårt för det hugade laget. Det är minst lika svårt för topplaget.
Man får liksom känslan av att det är match i Korpen och då behöver man inte gå för fullt.
Hm.....hoppas tränartrion lyckas elda gubbsen till att göra en bra insatts utan att dra på sig skador.
KAIS Mora känns ju onekligen lite uträknade och då kan det slammra till i buren snabbare än man hinner ställa om sig själv.

Nåväl...nu tar jag helg och tar vara på den trots de 5 cm snö som vi bjudits på under de senaste timmarna. Gör det ni också...det är skönt med helg!

Inga kommentarer: