tisdag 5 oktober 2010

Träningsfri tisdag :)

Det är beskrivningen av huset i dag.
Skalman är inte hemma, Skorpan vilar knät men kommer prova på torsdag. Gubben är träningsledig alla tisdagar och själv har jag bara träning vid tangentbordet och det är ju något jag alltid roar mig med.

Tv4 Sport och jag hade en träff i går och det var kul att se första matchen.
Ja, den i Elitserien mellan Dalen och Falun med damerna!
Rolig och publikvänlig med ovisshet om utgången till sista periodminuten. Typiskt att det blir mål åt fel håll när man lyfter ut målvakten. Men om man inte gör det så blir det också fel.
Det blir i alla fall vad man kan kalla match av det hela. Men det höll inte denna gång...Falun.
Dalen behåller poängen och ni får jaga vidare. Skönt att säsongen är lång och att det finns många sköna pinnar att kämpa vidare för.

Herrmatchen tänker jag inte ens kommentera med annat än............lång, tråkig och ensidigt målrik.
Med eller utan feber, med eller utan marginalerna på sin sida så säger resultatet det mesta av det bästa.

AIK ligger lågt och tränar inför fredagens hemmamatch mot Caperiotäby.
Ska bli kul och se om Caperio kan ställa upp med en trevligare attityd än förra säsongen. Killarnas arrogans mot arrangörer och ideellt arbetande i hallen är allt annat än främjande för innebandyn.
Jag är inte ett skit sugen på att sätta mig i sekretariatet denna fredagskväll som jag skulle kunnat sitta hemma i lugn och ro och tagit mig en god Glenfidich singel malt.

Men jag har ju lovat att ställa upp för AIK på alla hemmamatcher och då får det bli dagens uppgift.
Med eller utan lust. Jag sätter mig på everysport och med protokollpappret framför mig sen återstår att se vad som händer. Har jag riktig tur så bjuder både AIK och Caperio på sån där riktigt skön innebandy med många härliga sekvenser och mycket tryck i spelet. Ett sånt spel som man faktiskt bara kan se i Svenska innebandyhallar när det spelas SSL.

Hm...fick helt plötsligt tillbaka lusten att sitta i hallen  :)
Vill ju inte missa möjligheten till rolig publikcharmande innebandy i högt tempo och kämparglöd.
Återstår att se om det är AIK eller Caperio som hyllas på lördag som det vassaste och bästa laget i serien. Trots att det är många många matcher kvar att spela efter den på lördag också innan det bär av till Malmö i April.

Inga kommentarer: