onsdag 6 oktober 2010

Vad gör man inte?

Man talar inte om för sonen att man tvättat hans utrustning!
I alla fall inte om man (miss)lyckats lägga ett par röda strumpor i samma maskin som suspensoaren.
Undrar vad han och kompisarna i omklädningsrummet säger när de upptäcker att grabben kör med rosa susp?

Men å andra sidan så finns det ju dem i Älvsjö som inte sett innebandy tidigare och inte vet vem Kim Nilsson är eftersom det var under träningsmatchen i Västertorps hallen som det stod ett gäng killar bakom mig och hade roligt åt den där killen som körde med rosa blad på klubban  :D

Jag får försöka hitta på något i stil med att det är modernt att ha rosa i sin utrustning...till och med så modernt att Kim Nilsson har det. Undrar om rockabilly inspirerade 18-åringen köper mitt argument eller om det får bli en tripp till en välsorterad sportaffär för inköp av ny susp innan det är dax att spela match igen ;)

Träning för gubben och killarna i svartgult. Undrar om det blir mycket genomgång av fasta situationer som kan uppstå i en match mot Caperio eller om Hallstensson/Gunnarzon/Lemker bryter av det hela med ett rejält fyspass?
Skulle inte tro det faktiskt. Nej, det lär bli mycket förberedande och mycket taktiksnack trots att alla killarna som mött Caperios grabbar förr redan vet vad man kan förvänta sig och vad man ska tänka på när de två lagen möts.
Jag börjar faktiskt bli riktigt taggad för att se matchen i Borgen.

Sen är det ju innebandyfest på "två grabbar" på lördag.
Hm........jag vill så gärna gå men jag vet inte riktigt om vi fått till det med hundpassning och om jag kommer klara det efter fredagskvällens sittning i Borgen.
Misstänker att kroppen kommer sätta tvärstopp på allt annat skoj i helgen. Det brukar ju ta ett par dagar att få kontroll på den igen. Vi får se vad som händer. Viljan finns absolut men det är inte bara den som bestämmer i det här huset längre.
Jag menar, hur kul kan man ha för 100 kr i dag?
Ni förstår ju själva att en kväll där gamla och nya innebandynördar träffas bara kan sluta med totalt jättekalas och det för ynka 100 kr!
Sjukt irriterande att må skit just nu när jag verkligen vill vara med på det där partajet.

Inga kommentarer: