torsdag 14 oktober 2010

Nej!!!!! Eller Ja!!!

Min reaktion på Storvreta vs Dalen i går kväll :)

Knäppt men samtidigt som jag tänkte att det vore toppen om Storvreta orkar ladda om efter EC och spelar sitt spel, för visst kan Storvreta bjuda på skön innebandy.
Samtidigt så hade det varit väldigt käckt om Storvreta vunnit med tanke på den något haltande serietabellen.

Färgad av AIK som jag är så skulle det kännas gott i hjärtat om alla lag spelar så att AIK hela tiden ligger 3 pinnar före alla andra i serien. Skönt att liksom veta att de hela tiden har en förlust i marginal för att inta förstaplatsen och därmed en hel del fördelar i Mars.
Man är inte riktigt klok som verkligen lägger energi på den där serien som faktiskt inte börjar bli särskilt intressant förrän efter tomtens gröt och kanske till och med sportlovet är förbi.
Men sett ur vinkeln att man måste vinna en hel del utav de 26 matcherna för att få fördelarna så är ju även de första 10 matcherna av stort värde.....egentligen av störst värde.
Personligen så tycker jag om att fundera kring serien ganska tidigt och tror att de första 10-15 matcherna är av största vikt om man vill ha en hint om ifall det finns en chans att se sitt eller någon annans lag i slutspels serien.

Som den ser ut i dag så kan man ju konstatera att Storvreta och Caperio inte finns med i den leken om det skulle gå av stapeln i dag. Spännande tanke men eftersom att bollen är rund och matcherna inte är spelade förrän slutsignalen ljudit i hallen så är det en sanning som kommer att vara en lögn om bara några veckor.......tror jag i alla fall ;)
Men nog vore det häftigt OCH märkligt om det skulle hålla i sig.
Fakta är ju att efter den här helgen så kan allt ha hänt i serien för då ska den uppdateras så den slipper halta, i alla fall fram till December när det blir matcher på hovet igen.

Hm...vi får se, vi får se.
I kväll är det träningsdax för samtliga i hushållet utom tanten.
Skorpan ska testa sitt knä igen och det verkar som att det håller. Hon har träffat en medicinare som gett henne en hel rad med övningar för att stärka upp runt både ben och säte. Härligt!
Skalman ska träffa sina lagkamrater igen och jösses vad jag hoppas att han kan ta en och annan gliring från kamraterna. Man ska absolut inte dra på sig 2 + 10 om man tänker på laget.
Mer träning och mer snack om hur man ska spela och att man ska möta boll....sedan kan det nog bli bra.
Gubben åker till Borgen för tvätt och service till gubbsen och själv ska jag försöka få till det sista runt reseplaneringen för laget.
Kan bli en dag i den lilla vita platsbollens tecken :)
Ta vara på dagen för det tänker jag göra.

Inga kommentarer: