söndag 10 oktober 2010

Måste bara få reflektera.......

kanske inte det smartaste så här tätt inpå matchen men vissa saker kan vara sköna att lägga ifrån sig.
Blir det ramaskri så kan jag ju alltid klippa ut inlägget och gömma det i min stängda blogg ;)
För rätten till min åsikt har jag ju i vilket fall som helst =)

Sonen har lyckats med mästerstycket 2 + 10 !!!
Vad gjorde han då?
Det som vi så många gånger sagt åt honom att ge f-n i.......kasta inte hjälmj-veln i golvet när du blir frustrerad!
Det håller inte och det är en tidsfråga innan du åker ut för protest eller osportsligt uppförande.
Ja men jag blir ju arg på mig själv och inte på målgöraren!?!
Ja men det är inte tillåtet att göra det och därmed utsätter du laget för en risk.
Inte ok!

I övrigt så har jag tittat på en match där domarna hade den lägsta högstanivå sedan mannaminne......... man behöver inte fundera på varför vissa domare aldrig tar sig högre i divisionsspel än 3:an.
Klockrena missar med fördröjning av spel, hands, och allmänna filmningar från ett lag som var det klart bästa av de två. Ett lag som borde ha kunnat spela fair play och bjudit publik och motspelare på en lektion av fint innebandyspel som är värt namnet. Men de valde tvärtom att grisa ner det.

Det andra laget (som vi då skulle heja fram) var i ett bedrövligt skick.
Man mötte inte en enda bollpass....man adresserade inte passarna och man markerade inte sina spelare.
Sammanfattningsvis kan jag bara skriva att det var rätt förlustlag. Tarvligt men sant.
Man måste kunna passa och ta emot en pass om man ska spela i div. 3.
Nej jag har en hel del annat att önska när jag åker och tittar på dem nästa gång. De höll på att ta tag i matchen när de gjorde 4 - 3 målet men sedan släppte de allt igen och slutresultatet får tala för sig självt. Rättvis förlust med 10 - 4.

Det blåklädda laget får gå hem och skämmas och det får domarna också göra. Ett skämt om domarkapaciteten i storstaden. Sen kan ju det gulklädda laget skämmas lite för alla fula trix och knep som användes när de verkligen inte hade det motståndet som skulle komma i närheten av ett sånt behov.  

Inga kommentarer: