söndag 24 oktober 2010

Hemma igen....

oj vad alla som inte befann sig i Borgen missade något.



Jag gillar när jag kan få lite rätt i det jag tänker inför matcher.
Jag gillar när jag liksom får klart för mig att jag må vara en simpel amatör men jag kan vara rätt ute i alla fall :)
Jag sa ju att jag trodde det kunde bli jämt spelmässigt mellan AIK och Mora och visst blev det så.
En riktigt rolig match att titta på.
Många höjda ögonbryn när det var 1 - 2 på tavlan och Mora visade på stort hjärta och vilja.
Vad händer?
Jo....Mora visade att om man kliver över sargen och tror att man är på söndagsmiddag hos mamma så är man vilse i pankakan. Ska man vinna mot dem så vill det till en del kämparglöd och rättplacerade bollar.
Mora visade en helt annan sida än vi såg på TV-matchen.



Vilja! Kämparglöd! Respekt men inte underläge!
De bjöd på riktigt fina kontringar och anfall.
Inte för att AIK spelade dåligt eller på halvfart utan helt enkelt för att de här två lagen spelar en ganska snarlik innebandy och därför blir det en "ren" innebandy med sjysta tacklingar och sjyste spel.
En rolig innebandy att titta på helt enkelt.
Antalet mål i vinsten är ju som sagt helt oviktiga.....det är fortfarande "bara" 3 poäng som man spelar om.



Hoppas att Mora tar med sig den här matchen och spelsättet hem till Mora. Klämmer på den och känner på den för att sedan ta i tu med resten av serien på samma härliga sätt.
Tålamod Mora, tålamod.....jag tror fortfarande att ni faktiskt kan spela till er en plats i nästa säsong av SSL om än med små marginaler men jag tror att ni kan om ni bara orkar fortsätta med det ni påbörjade idag.
Tack för underhållningen.
Den hade jag gärna betalat för att se :)

En lite hälsning till er tappra målvakt som fick åka till sjukhuset för att se om sin hand. Hoppas på snabbt tillfrisknande och återtåg i buren.

Jag vet inte vad andra tycker men för egen del så vill jag höja K-J Nillson som jag tyckte gjorde en heroisk insatts idag för AIK. Han var med sitt lugna spelsätt både stabil och lugnande när tempot ibland höll på att triggas upp. Han manade sina lagkamrater till ett lugnare spel med mer rutin och ett mer behagligt tempo utan att tappa bort sig själva. Helt enkelt en väldigt viktig spelare i AIK´s ryggrad.

Lägger in lite bilder som min specialfotograg på http://www.jojjesplejs.com/ har mailat mig  :)
Ni hittar även AIK´s intro på den sidan.....värt att se!
Synd bara att han inte fick veta att det var specialintro för Ricard Norman som är tillbaka efter 2 långa rehabiliteringsår av korsbandsskada.

Välkommen tillbaka Ricard!
Helt fantastiskt att du klarat av det rent mentalt men också fysiskt för nog hade du orkat med mer än 20 minuter idag. Men AIK gör rätt och du med som väljer att ta lite matchtid i taget för att få komma tillbaka fullt ut inom en väldigt snar framtid. Efterlängtad och i gott sällskap av din korsbandskompis Mats Carlsson som även han klev på banan för första gången på 11 månader.

Inga kommentarer: