onsdag 27 oktober 2010

Jag är tillbaka i metropolen.

Det blev inte mamman den här veckan.
Plötsligt så händer det.......oväntade, lite läskiga och oförutsägbara.
Det gjorde det den här gången så det blev bara halva resan...eller hela egentligen men utan omväg.

Nå väl. Tur och retur Helsingborg måndag till tisdag och sönderslagen kropp ännu.
Till helgen blir det Helsingborg tur och retur i gen.
Men nu slipper jag köra själv.
Det blir en tripp i en buss med ett antal komponenter från svarta maskinen.
Som ska ner och köra en TV match mot Helsingborg på måndag.
Därefter blir det direktfärd tillbaka till stora staden och Borgen.

Man kan tycka att det är onödigt att jag sitter och liverapporterar matcher som sänds på TV men jag kan konstatera att det finns en hel del i landet som inte har tillgång till TV4 sport.
Det kan bero på att de inte har utbudet, inte får in den kanalen, sitter på jobbet osv osv.
De ska i alla fall kunna följa med om de bara har tillgång till en uppkoppling mot nätet.
Så det blir liverapport trots TV:sändningen.
Har jag tur så kan jag dessutom få sällskap av allas vår egen Elionore och hennes son.
De befinner sig redan på plats så jag kan ju hoppas att hon ser till att det finns en liten chokladbit till en väl behövande tant :)

Jag tror att AIK får gå en ordentlig match där nere i Helsingborg.
På något konstigt sätt känns det som att Helsingborg inte har något att förlora medan AIK lätt kan drabbas av det samma fenomen som många andra lag i SSL har drabbats av under den här konstiga säsongsstarten. Men kan de hålla sig lugna, köra sitt spel och ge MC och Ricard lite speltid och förtroende så kan det bli en både rolig och bra match.
Vem vet....kanske får vi se någon eller båda killar stänka in den vita plastbollen i nätet för första gången på 1 kontra 2 år. Det skulle göra resan värd att göra oavsett slutresultatet.
Gafvelin får också gärna sätta ett mål. Han har ju fixat  50 % hitills :)

Återkommer senare innan matchenmen nu får det vara bra med intetsägande ord för den här gången.
Ta vara på dagen/kvällen för det gör jag.

Inga kommentarer: