lördag 19 mars 2011

Att snäppa upp ett snäpp :)

Ord man hör i var innebandymans mun numera.
Vad betyder det egentligen?

Många diffinitioner på det finns det säkert men för mig, efter alla matcher som jag tittat och "livat" under säsongen så tror jag att jag kommit på det :)

Nu ska vi se om jag lyckas förklara vad jag tror det är......en känsla i truppen som inte har något namn och som man inte kan förklara med en enkel synonym.

Vi tar Faluns event som ex. för här kan man snacka om att snäppa upp ett snäpp!
- Sist jag var i Kuriren Arena så slussades jag ut till Faluns klack för att ta min ordinarie stinkpinne.
- Jag fick sitta på en bänkrad med datorn i knät och raportera efter att ha fått info från speakern ca 1,5 minut efter att det hänt på planen.
- Vi fick ackrediteringskort som talade om iifall vi skulle ha tillgång till spelargången - 5 st trots att vi är 6 + 1.
Jobbigt att stängas av från de ytor där man ska kunna kommunicera med tränarstaben, medicin osv.
- Allmänt ett gott mottagande men med känsla av att man var jobbig om man bad dem ordna det bättre.

Falun har Snäppat upp!! Ordentligt! Rejält och proffsigt!
Jag säger med min erfarenhet av säsongen att alla lag i SSL borde ta ett studiebesök med sina säkerhetsansvariga till just Falun Kurir Arena och deras  personal.
Alla de punkter som jag kritiserde vid förra besöket i Januari har man tagit tag i och löst efter sina egna huvuden och resurser på ett helt fantastiskt sätt!

Nu finns det bara en sak de kan göra för att snäppa upp det hela ett snäpp till.......fixa så man får veta vart man kan lösa in de söta små lapparna som ger en festis och en smörgås i utbyte mot lappen, se till att man inte behöver jaga runt halva hallen för att hitta rätt till kaffestället eller ordna så att man kan få kaffe till omklädningsrummet =)

Så fantastiskt och så proffsigt! Jag är sjukt imponerad!

Efter den här kvällen så kan jag skvallra om att AIK och deras spelare snäppte upp ett snäpp i går före och under matchen. De fick till någon konstig känsla av att de hade en hemlighet tillsammans som ingen annan i hallen förstod. Känslan låg kvar i bussen och orden om att nu är vi på väg att hitta rätt väg känns som att killarna anser sig ha minst 4-5 snäpp till att plocka av.
Så jag säger som vi brukar göra i spelarkorridoren i Borgen mellan eventpersonalen

- Låt det komma, låt det hända, låt det ske!

Inga kommentarer: