torsdag 24 mars 2011

Full fart i egen takt :)

Det är precis det vi ska göra ikväll :)

Full fart mot Malmö är målet och för att ta oss dit så måste vi bege oss upp till Falun igen.
På önskelistan hos alla spelarfruar/sambos står en vinst i kväll.
Då kan killarna se fram emot en helt vanlig helg trots att vi befinner oss mitt i slutspelstiderna.

Webbsändning som konkurrerar med min liverapport på everysport.
Radio är säkert på plats de också.
Börjar kännas som att min rapportering för AIK lider mot sitt slut precis som säsongen.
Känns som att utvecklingen mot webbsända matcher går framåt i rasande fart :)
Riktigt roligt för det var ju därför jag började raportera...för att jag hatade att sitta hemma framför livematch som inte fungerade och inte berättade något om stämning, spelet och spelarna, publiken och allt annat som hör en bra innebandymatch till.
Vi får se vad som tas för beslut i "mitt AIK" om det blir fortsättning nästa år eller om de väljer att följa med i utvecklingen och webbsända matcherna. Hoppas det för publikens skull samtidigt som jag oroar mig lite för att det kommer drabba den riktiga publiksiffran i hallarna.

Alla lag borde liveraportera matcherna och sedan visa dem i sin helhet på Webben dagen efter =)
Då kan man kanske behålla karamellerna från alla håll?
Vet inte vad som är mest rätt eller fel men visst finns det risker med alla beslut.

Nåväl...idag bjuds vi på risk för snöfall på vår färd precis som sist och det är ok om resultatet är positivt precis som sist.

Just en liten detalj till Falun och deras eminenta säkerhetstänk!
Hur kan ni skicka ut brev där ni rekomenderar samma matställe som ni sedan själva använder till ert lag???
Hur tänkte ni där?
Självklart använder vi oss av våra egna samarbetspartners som också är ett ställe som ni rekommenderar men hur kan ni då låta ert eget lag äta där samtidigt?
Ni har ordnat och fixat med allt som jag gnällt om och ni har gjort det förbannat bra....därför måste ni se även till den här frågan inför kommande slutspelsmatcher.
Vi använde samarbetspartnern när vi var uppe i grundserien och då fanns det inte en Falunspelare i sikte på hela Scandic men nu när det är ett grinigt tätt slutspel så ska ni helt plötsligt dyka upp på det ställe där vi alltd äter när vi åker till er vackra stad.
Inte bra alls!

Inga kommentarer: