tisdag 22 mars 2011

Hm...det luktar lite konstigt .....

Är det bara jag som reagerat på allt skriveri om kvartsfinal serien mellan Storvreta och Caperio?
Ja..den som Storvreta gick ur som vinnare med 3 - 0  i matcher i går kväll på TV!
Det har varit skriverier om fult spel storbråk och annat som mediatystnad.
Senast av mig själv igår om jag minns rätt, det var väl någon kommentar om att det skulle vara så att Caperio inte uttalat sig i någon situation under och runt den här serien.
Det har däremot kunnat läsas kommentarer om att Caperiospelarna spelar över gränsen på fult och har en taskig attityd på och utanför planen. Attityden betvivlar jag inte ett ögonblick men efter att ha sett ett mycket kort klipp från den numera berömda armbågen som var så ful igår och gav en 5 minutersutvisning så kan jag inte låta bli att tänka......
Vänta nu! Var det där verkligen med flit? Är det verkligen en rättvis utvisning? Kanske domarna velat statuera ett exempel men låt det vara en 2:a då!
Nej det luktar illa av att Storvreta beskyller Caperio för en massa som de kanske själva gör sig skyldiga till.

Jaha...då har det hänt!
Jag har faktiskt försvarat Caperio för en gång skull. Hm...nej jag har inte fått fnatt men jag gillade inte smutskastningen som Caperio höll på med förra årets semifinalserie och jag gillar inte smutskastning i år heller. Jag har antagligen blivit för gammal och förstår att innebandyn inte gagnas av sån skit i media. En rättvis sågning av ett lag som verkligen inte spelar bra eller ens innebandy under matchen är ok men inte om matcherna mellan Storvreta och Caperio speglas av den lilla snutt jag såg på TV i morgonnyheterna.
Ska sätta mig och titta sen så kanske jag har en annan uppfattning.
Återkommer :)

Nu till det som är viktigt för mig =)


 Den bäste av dem alla även om det finns andra målvaktsnamn som jag också kikar på under säsongen.


Den där kändes riktigt gott i Anteners mage nu när föräldrarna var på plats för sista gången i Solnahallen.


Det finns plattfall och så finns det rumpfall....det här får gå under kategorin rumpfall och jösses vad snyggt han fixade det hela. En sittande avblåsning och situationen var räddad :)


Kan någon stänga av hjärnspöket som tydligen ligger och härjar i denna mannens hjärna....han kan och han vill men det är precis som att det har gått troll i honom varje gång han får boll. Lugna dig Norman...tålamod!


Ibland skjuter man rätt på den man försöker missa, ibland skjuter man över eller förbi det man försöker träffa...bara att gilla läget och fortsätta försöka om man misslyckas....Ibland sitter den precis där den ska :)

Visst var det lite av det vi fick se i går på parketten...en härlig blandning av alla typer av skott, på, bredvid, över osv....


Den skönaste stunden i hallen igår! Den stund som gav Koffe revansch för alla nedskrivningar av hans skicklighet och allt annat som man säger om honom. Beviset på att han fortfarande håller måttet och lugnet när det verkligen gäller och när laget och klubbmärket absolut behöver hans distinkta skott i rätt placering!

 Stunder av lycka, stunder av sorg men alltid med sitt lag och alltid tillsammans. Har du inte varit med om det så kan det vara svårt att förstå men med minsta empati-gnutta i kroppen så inser man vilken otrolig känsla av samhörighet, lagkänsla, "där fick dom" och "vi är på väg"känsla som fanns på Solnahallens parkett i går kväll.

Tack killar! Tack AIK! Tack publiken! Tack alla som jobbade, hejade, ropade, och manade på runt planen. Tack coachtrion! Tack nappar och medecinare! Tack spelarfruar! Raden med Tack från tant Nygren kan göras hur lång som helst men nu tänker jag bara njuta av segern och matchbollen som ligger i lagets händer på torsdag kväll när bussen styrt upp till Falun igen. Ni vet den där tokhärliga hallen med det tokhärliga eventet som har vuxit sig stort och starkt under säsongen som gått. Ska bli kul och skönt att få hälsa på hos er igen.

Nu tar jag tillvara på dagen och önskar att ni gör detsamma.

Inga kommentarer: