torsdag 17 mars 2011

När det osannolika inträffar.......

så är det lätt att hamna i kris, att ifrågasätta allt och att inte klara av att hantera det mest ellimentära.

De här orden är inte nya och egentligen inte heller klyschiga men man har hört dem förut.
Det osannolika hände igår när Falun "superskrällde" mot AIK?

Nja...håller inte med media på den punkten.
AIK och Falun spelade kvartsfinal även förra året och AIK vann med 3-2 i matcher.
Alltså har Falun vunnit mot AIK förr senast på AIKs hemmplan under grundserien. Varför ska det vara så osannolikt att AIK skulle kunna förlora mot just Falun?

Hur som helst...ska vi nu utgå från att media har rätt så är det ju helt plötsligt sannolikt att Falun ska lyckas upprepa bravaden på sin egen hemmaplan redan på fredag. Vad säger vi om det?
Icke troligt om ni frågar mig men(!) risken att AIK:arna forstätter fokusera på vad Falun har för hårband, vad publiken säger, vilka domslut som tas, vad polarna på bänken säger osv osv så finns det en sannolik tanke att Falun skulle kunna "superskrälla" igen.
Hur det än är så har jag svårt att tro att det osannolika ska inträffa mer än en gång per vecka så jag håller min tro på AIK levande och fortsätter hålla tummarna för att killarna får ihop psyket och vänder alla felfokuseringar mot ett enda mål........vinst genom AIKspelet.

Jag åker naturligtvis med till Falun och raporterar på everysport för dem som orkar följa med.
Nu ska det tvättas, och städas i huset för i kväll ska det synas. Skönt att få det klart.
Ha det gott och ta vara på dagen för man vet aldrig när den blir osannolik ;)

Inga kommentarer: