onsdag 23 mars 2011

Irriterande skönt....att kunna irritera sig på något/någon :)

Nu är det slutspelstider och det märks så väldigt väldigt mycket i alla "förståsigpåbloggar" och på tidningars krönikasidor, journalisters artiklar och bloggare som kan (?) innebandy.

Läste Bults blogg som vanligt...blev väldigt full i skratt han hänvisar till någon landsortstidning som skickat en "sportreporter"? till Solnahallen på förra matchen. Jag fanns också där och jag satt 60 cm från sargkanten. Undrar vilken hall han befann sig i för jag känner inte igen en enda av de beskrivningar av AIK-spelarna som han bjuder sina läsare på.    =)
Men det var ett störtskönt inlägg Bult. :)

Läste också Capellos blogg, även det som vanligt.....ytterligare ett skratt rikare!
Hans syn på "Stolta AIK" som jag själv är stolt anhängare av är lite lagom sarkastisk men rolig att läsa och fundera vidare på :)

Alla kan inte göra allt men allt kan göras om det är rätt person på rätt plats!

Det är min syn på saken och min personliga beskrivning på AIK´s stolthet ;)

Hur det än är med alla dessa förståsigpåare så vill jag (som amatör) tala om att för mig är AIK så mycket mer än vad ni ser. Jag försvarar "mitt lag" = hela AIK som klubbmärke för att det är en naturlig del av mig ända sedan den där dagen 1971 då jag satte min fot i Sverige för första gången. I med och motgång har jag personligen aldrig vikt av eller förbi.

Men det är klart...jag är ju heller inget proffs ;)

Inga kommentarer: