lördag 3 april 2010

AIK gick på pumpen...........

Efter gårdagens förlust står det nu 1-1 i matcher mellan dessa 2 Stockholmslag och det är naturligtvis roligt men...MEN.....nu blir det en fjärde match och den har placerats mitt i nästa helg!!!!!
Klockan 19.00 i Solnahallen på LÖRDAG!?!??

Shit! Jag som verkligen hade sett fram emot en helledig helg i hopp om att kanske till och med slippa fredagsmatchen om Giganterna hade tagit 3 raka segrar :(
Men det är klart att ser man det ur rent innebandyperspektiv så kan det ju vara en glädjekälla och det får man väl lov att göra då. Trots avbräck mitt i helgen.

Hoppas nu att AIK kan plocka fram sin vinnarskalle och glöd för innebandyn så de kammar hem segern på måndag kväll i Tibblehallen och att de sedan bjuder oss tappra i Solnahallen mitt i helgen påå en vinst till för då kan det helt plötsligt kännas väldigt bra att få helgen avbruten mitt i  =)

Skalman håller på att ge upp med denna förbannade lampa som ska fungera vid introt men bara gör det när den själv vill. I går hade han full koll på när var och hur lampan skulle blinka men då helt plötsligt ska skiten hitta på att strejka!!!
AIK får nog titta över sin utrustning till nästa år och samtidigt se till att spotligthskötaren vet när han ska vara på plats för annars blir det svårt att få något arrangemang att se proffsigt ut. Då är det bättre att låta bli.

Tro det eller ej men något fint företag hade sponsrat AIK med pengar som gjorde det möjligt för föreningen att bjuda alla goa eventpersonal, funktionärer och VIP häxor på påskägg!!!
TACK AIK och det sponsrande företaget som jag har för mig heter Kamerala ;)
Det uppskattas verkligen och det behövdes nu när vi börjar känna oss lite slitna och längtar ut i solen i stället för att sitta i en mörk innebandyhall :)
Jag har sagt det förr och jag säger det igen........man får tillbaka något av AIK när man ställer upp på AIK. Ungefär som spelarna säger......man ska inte bara ha en AIKtröja man ska kunna  BÄRA den också.

Edgren blev hyllad för sina 200 mål för AIK som han gjorde den 29/3 och förhoppningsvis får vi tillfälle att fira honom på  lördag också för då har han sprängt vallen på 400 spelade matcher i AIKtröjan och varje match är spelad med stolthet. Den 400 hundrade matchen spelar han på bortaplan på måndag i Tibblehallen.

Inga kommentarer: