fredag 9 april 2010

Storvreta har tagit plats....

i Globen =)
KUL!!!

Visst gillar jag Warbergs blå tåg men det kan också bli lite tjatigt om det alltid är samma lag som spelar final och jag tror inte att det gagnar innebandyn.
Nu är jag ju råtta så den regeln gäller inte AIK (skojar) så de ska ut och jobba för att se till att ta den andra spelplatsen i Globen den 17 April.

Jag och min kunsins man sa redan i September 09 att det vore superhäftigt med AIK vs Storvreta i Globen eftersom han är uppväxt med Storvreta och jag med AIK så har vi våra hjärtan i varsitt lag ;)

Vi får se om AIK kan knyta ihop laget och insattsen som behövs för att ta sig hela vägen.
Hoppas Uffe har tagit sig igenom det värsta av förkylningstiden så han klarar av att stå i båset och manövrera skeppet i hamn. Både på lördag och sedan på måndag för det är ju 2 dagar som insattsen måste göras av hela laget. Håll er friska och skadefria killar :)

Vi älskar inte situationen med lördagskvälls match vi som jobbar i eventet men inte tänker vi låta Caperios ovilja till torsdagsmatch störa oss. Nej vi kommer vara på plats som vanligt och när matchen är slut så får vi se om det blir gravöl eller firaröl som intas i soffans tystnad. Det är bästa stunden av alla under matchdagarna. Stunden i soffan när man kommit hem och det är alldeles tyst och lugnt. Kaffekoppen brukar vara sällskapet då men nu är det ju faktiskt lördag eller hur?

Matchstället är tvättat och upphängt i materialrummet, klart att hängas upp i Borgens hjärta lagom till killarna dyker in i hallen. Nu är det bara bananerna och kexchokladen som saknas men det fixar vi i morgon på väg till hallen :)

Inga kommentarer: