måndag 5 april 2010

Hej Thomas :)

Du har helt klart en poäng i det du säger i din kommentar men jag vet inte riktigt om jag anser det vara lågt och att jag låter som Gittan kan jag kanske tolka som en komplimang då vi har hjärtat på samma ställe ;)

Hur det än är med saken i sig så upplever jag Caperio väldigt gnälliga och på sandlådenivå utifrån vad jag hör i hallen och korridoren MEN vad gäller våld på planen som du tycker att jag lämnar utanför sammanhanget så vill jag passa på att förtydliga den biten med att hänvisa till en av Sveriges legender inom innebandyn. Det gör jag för att jag anser att när en legende öppnar munnen och utalar sig om våldet på och utanför planen så lär det vara det närmsta sanningen vi kan komma.

Lyssna på Jidhes ord om Tex. Egebrants aggerande i Falun här
Jag tycker inte att jag med mitt intresse för sporten utan att själv utöva den har någon rätt att sätta mig över hans ord.
Han har sagt att det är fel och att det är oacceptebelt och då anser jag att det är en korrekt uppfattning och tänker inte sätta mig på höga pedistaler för att anse att jag skulle veta bättre.

Vi kan alltså konstatera att jag håller på ett lag som spelar med lite för mycket våldstendenser ibland (vilket jag inte står bakom men för mig är det inte klubbmärket som spelar fult utan personen) och att jag dessutom tycker att Caperio gnäller för mycket ( i det här fallet Danne Bron-Sundbom).

Nu har ju Danne i alla fall en möjlighet att låta mig revidera mina ord om han kan låta bli gnället och vara mera konkret i sina uttalanden i Borgen på lördag. Då ska jag mer än gärna rosa honom för den otroligt skickliga spelare han är. Att Niklas Eriksson gick ut en sekund för tidigt är något som jag är fast övertygad om att även någon av giganterna gjort många gånger förr.

Inga kommentarer: