onsdag 7 april 2010

EFT-truppen uttagen.....

slås direkt av en tanke i huvudet när jag ser målvakterna somär uttagna!!!
Vad F-N gör Klintsten i truppen????????????????
Vid inte mindre än 2 tillfällen ( en mot Gillek och en mot något annat lag som jag inte minns men det var en TV match och det var inte AIK) har jag sett denne målvakt sparka eller slå efter sina motståndare och det har inte varit i några trevliga situationer. Denne unge man är fortfarande obstinat och tittar efter sina synder på domarna med sina små gulliga rådjursögon i totalt oförstånd till bestraffningen.
Men hallå!!!
Vilken planet befinner du dig på Klintsten???
Du kan väl ändå inte tro att ett domarpar (som är av samma kön som dig och dessutom skulle kunna ha egna barn i samma ålder som din) ska falla för den blicken???
Nej, Klintsten är inte färdig mentalt för landslaget i mina ögon i alla fall och säkert tänker ni nu att det är en j-kla tur för innebandyn att jag inte har något att säga till om ;)
Nej Alexander Egebrant ska inte heller vara med i landslaget för han behöver stanna hemma i Borgen och jobba med kroppsspråk och träna mentalt tuffa situationer samt mediaträning.

OCH det kan så vara!
Det kanske faktiskt är bra att jag inte har det, det kanske är bra att ingen större notis tas mot mitt utspel men jag vill ändå få lov att säga (skriva) det, och nu har jag gjort det.
Jag hade hellre sett Patrik Jansson eller varför inte Balrogs Filip Ausmaa (eller får han inte spela för sverige?)
Det skulle vara ett skönt tillskott och ge de yngre förmågorna möjlighet att långsamt aklimatisera sig i det klimat som kallas landslagspress och stora arenor  ;)

Sedan undrar jag varför inte Caperiotäbys Jämtdahl är med??
Tittat lite på honom under säsongen och det är en kul innebandyspelare som tar ordentligt ansvar på planen och som dessutom spelar en tuff men ren innebandy. Ok, kanske lite klen i kroppen men det tar han igen på teknik och hans förmåga att inte vara rädd för de "stora" killarna.

Men men vad spelar det för roll?
Jag skulle med all säkerhet inte kunnat ta ut en bättre trupp själv om jag varit i den positionen så det är väl bara att ställa sig i kön bland alla bänkcoacher eller åsiktsmakare för det är ju faktiskt där mina åsikter hör hemma, inte i något landslagssammanhang ;)

Inga kommentarer: