torsdag 29 april 2010

Godmorgon sköna värld.........

trots att du är mulen och grådaskig utanför fönstret.

Hur står det till med alla i dag???
Är Kompis på gott humör inför helgen med Falken?
Är Skorpan medveten om att hon lovat sig själv en lugn helg hemma?
Är Gubben med på att det ska tapetseras i helgen?
Är tanten medveten om att det du gör i dag ger koncekvenser i morgon?

Hur var det med renoveringsbilderna? (kamerakabeln är fortfarande på rymmen)
Hur är det med Heffan i vagnen? (hon vill ha sol och sommar och småsyskon hos sig)
Hur är det med mamma i Skåne? (hon håller på med någon spännande behandling som jag inte förstår)
Hur är det med AIK´s trupp inför kommande säsong? (allt hålls innanför den låsta dörren med det vackra klubbmärket på)
Hur är det med tantens tvättmaskin? (den började rulla så sakta igen igår)

Jag skulle kunna skriva en halvmeter med frågor och besvara de flesta men inte alla.
Kanske för att jag inte vill, kanske för att jag inte kan, kanske för att jag inte får.
Hur som helst så kommer det nog att klarna snart.

Jag jagar kamerakabel och sedan ska jag blogga dagligen igen för nu kommer det förhoppningsvis hända lite innanför vår ytterdörr som ni gärna får följa med på  ;)
Ha det gott i gråmulna luften och glöm inte bort att våren doftar juvligt just när vårregnet faller så ge er ut i naturen och skogen eller bara till parken. Videkissarna står strax i full blom :)
Me like!!

2 kommentarer:

Lena sa...

Blä för videkissar, de kliar!

Men jag hoppas att du får upp lite tapet i helgen, och att Linda får vila upp sig, och Skalis får ordning på sitt, och Peter får lugn i sig.

Vad gäller dig så tycker jag nog att lite sol på baksidan och service med påfyllning av kaffe skulle vara din grej i helgen :)
Vem sköter kaffekokaren?

Jennifer Cederholm sa...

Vill ha någon mer här faktiskt.. hihi =)