onsdag 7 april 2010

Tvättonsdag................

skulle ha tvättat allt i går men orken fanns inte riktigt!
Inte vet jag om det berodde på den halvtaskiga insattsen från laget i Täby eller om det helt enkelt är så att jag faktiskt börjar bli mätt i innebandytarmen nu när det nalkas ett avslut för säsongen?

Det är ju ett fenomen som brukar inträffa så här års och har gjort det de sista 10 åren i den Nygrenska familjen. Sedan brukar den ligga och grutta runt i vila till midsommar ungefär och då brukar den börja suga igen. Det brukar bli väldigt långa somrar för oss och när säsongen äntligen drar igång igen i Augusti så är det taggat värre :)
Då inträffar det där märkliga............................................
Almenackan som är tom hela resten av året fylls först på med alla Skalmans träningar och matcher när serieschemat släpps, därefter fylls Skorpans alla träningar och matcher i för att avslutas med alla Gubbens åtagandes uppdateringar. Sist fylls alla AIK:s matcher i SSL in under mammans namn.
Därefter är almenackan oftast smäckfull och letar man efter en helledig helg så brukar man få landa runt jul om inte Skalmans lag får för sig att de ska till Storvreta och "leka" innebandy.  =)

Jag antar att en del av er som läser de här raderna tänker........JA! Precis! Vill man träffa er så får man åka runt i Stockholms alla innebandyhallar!!! Hur kul är det på en skala???
Hihi.......i vår värld är det väldigt ok och väldigt kul :)

Men som sagt just nu så är nog mättnadskänslan ganska stor ;)
Men ett ryck till ska göras eftersom att det nalkas final. Den 17 April ska jag till Globen oavsett om Giganterna tar sig dit. Skalman ska ju faktiskt spela i Globen med de här killarna.
Foto Klas Pettersson.
Det kan jag ju bara inte missa eller hur? När journalistera ska göra upp om vilket bolag som har bäste innebandyteamet så finns det ju inget annat att gör än att ta sig till Globen och se om Skalman kan hjälpa Viasat att lyckas att sno åt sig årets guldtitel :)
Enligt PJ som ju var lagets förstemålis så funkar Skalman som en alldeles ypperlig vikarie för honom och det får man väl vara lite stolt över, eller???
Att vår Skalman skulle kunna jämföras med Giganternas förstemålis är inte fel för självförtroendet hos denne långsamma, trötta, ätandes och sovandes "lilla" sköldpadda som dessutom har fått en egen fan-grupp på facebook =) 

Jag hade gärna sett finalerna på plats in live så att säga men Globen är slutsåld och jag tänker inte ställa upp och jobba som publikvärd i år också. Förra året var jag helt slut i kroppen i 4 dagar men visst var det en upplevelse, visst var det värt det men inte en gång till, tack   =)

Nu måste jag dessutom komma underfund med hur jag ska göra med bloggen under sommaren................ska jag lägga den i träda? ska jag fortsätta blogga nästan  obefintlig innebandy eller ska jag låta er följa med Gubbens fortsatta arbete runt materialet??
Jag får helt enkelt avvakta och se om det är så att Giganterna är nöjda med hans insatts och önskar att han stannar kvar hos dem för fortsatt förtroende. Det vet vi inte förrän i mitten av Maj.
Vi får se hur det blir men först ska vi ta oss igenom de sista 2 (?) semifinalerna.
Kom till Borgen på lördag och var med på plats vet jag!
Alltid kul med mycket folk på läktarna :)



Inga kommentarer: