måndag 5 april 2010

Dagen då det blir 2-1 eller 1-2 till AIK


Kanske får vi se detta täta försvarsspel på planen i dag eller så blir det full fart framåt.
Efter gårdagens träning kom gubben hem och berättade att det var en skön intensitet och fart på träningen som de körde inför dagens match.
När man sitter i sekreteriatet som jag så hör man en hel del av tråkningarna på planen men också en hel del av vad som sägs mellan kaptenerna och domarna mellan perioderna och efter matchen. Jag lovar att det är sandlådenivå på mycket av snacket. Caperio må spela en rolig innebandy men de är SSLs största jättebebisar vad gäller sandlådan. Danne Bron-Sundbom är den värsta av alla trots sina 32 år. Min familj som träffat honom utanför planen säger att han är ubertrevlig men personligen kan jag inte se annat än babybear när jag ser honom i hallen. Visst finns det en sådan tendes att haka på sandlådan även i AIK men inte lika uttalat och utpräglat som hos Caperios spelare.
Hur många noterade tex att Niklas Eriksson smet från utvisningsbåset en sekund för tidigt??? Det skulle ha varit Kranberg som gjort det....då hade vi genast haft en protest från Caperio som ett brev på posten!!!

Blir spännande att se vilken nivå spelet ligger i dag. Förhoppningsvis så ställer sig giganterna över det här fenomenet och spelar innebandy som bara de kan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du börjar låta som Gittan. Jag läser här ibland men idag var nivån låg. Olika dig!!!!Jag skulle hellre hålla på ett lag som snackade lite skit än i ett där misshandel på banan är mer än regel än undantag. /Tomas

Peter sa...

"Smet från utvisningsbåset en sekund för tidigt"

Är det inte sekets uppgift att släppa spelaren i tid!?

Håller i övrigt med Tomas...mycket gnäll nu...men samtidigt håller jag med dig. Vuxna spelare som beter som småbarn är tragiskt...men Täby är inte enda boven...glöm inte det!