fredag 16 april 2010

Förbannat också! :)

Jag bestämde mig redan 18 April 2009 att jag inte skulle befinna mig i Globen nästa SM-final!!
Jag har motat Olle i grinden sedan slutspelsupptakten för att inte vara i Globen den 17 April 2010.

Jag har lyckats!
Jag ska inte vara där!

Eller ???????????????

Skalman ska dit och spela som ni vet och nu när AIK INTE ska spela där så finns det liksom ingen chans att få tillträde till bollen.
Nu måste jag bara försöka prata med min bästa Kalmarit så jag kanske kan få en liten ackreditering och få se Skalman i Globen ändå.
Vill man ju inte missa nu när man inte vet vad som händer.
Skalman vill ju inte spela i Hawks!!!
Samarbete mellan AIK och Hawks och ihopslagning av juniorlagen :(
Vad gör man ????

Hoppas han biter ihop och skiter i var han spelar bara han får spela men det är som han säger....................risken är 100 % att det blir till att nöta bänk igen.
Visst det hör till men han klarar inte en säsong till med träning, träning, träning och bara spela 1 eller 2 matcher för att det finns favoritmålisar som får stå även om de inte tränar eller ställer upp för laget.

Tro mig, det är det som händer i de yngre årgångarna i innebandysverige.
Ungarna bänkas och rankas redan som småkottar. Därefter ligger stämpeln kvar och det är ett smärre helvete att få bort den.
Nu har Skalman fått veta av väldigt många stora profiler att han är en skicklig målvakt och att de hoppas han fortsätter så han utvecklas för han har det som behövs, kanske kan de orden hjälpa honom vidare och kanske kan sådana här jippon få honom att orka hålla kvar sitt mål och sina drömmar om framtiden.

Återstår att se vad som händer i framtiden, ingen vet i dag vad som händer i morgon och det är faktiskt ganska skönt att inte veta   ;)

Men får jag önska så står IKSU med guldhatten på i morgon och senare på em. Storvretas Klintsten även om jag tycker han är en mycket sämre målvakt än Ramsin. Att han spelar fult och går in för att skada utespelarna när han blir purken. Ramsin får gärna ha guldhatt men inte med Caperio som jag inte gillar.
Varför??
Läs tidigare inlägg så förstår ni och om ni inte förstår så kan det vara så enkelt som att - Jag är svart/gul råtta! =)

Inga kommentarer: