tisdag 29 december 2009

3 poäng till samlingen

Blev resultatet efter matchen i går kväll.
Enligt Gittang så var det en bra inramning av hela arrangemanget :)
Känns alltid gott när ett kritiskt öga säger possitiva saker om eventen som alla vi frivilliga pysslar med :)

Jojje var på plats trots att han inte kände sig på 100% men jag klagar INTE.
Kranberg bjöd på sitt lilla frustrationshopp och Antener ler igen!
Han kan tydligen inte kliva över sargkanten utan att smilet sitter på läpparna :)
Kim Nilsson gjorde sin dag på jobbet och serverade 3 mål i går, finns det inget botten på hans målhunger??
Nåja inte heller det klagar jag över,
Kul också att se K-J på rätt sida sargkanten igen.
Hallstensssons ihopbitna ansikte som har stenfokus på planen och Patriks "vansinnesblick" var på plats =)

Ett litet oros moment blev det dock när Gillek hade för hög fart mot Sjögren och både hjälm och Sjögren fick sig en flygtur. Såg läskigt ut och alla som känner mig vet att jag för ett kort ögonblick hade hatkänslor mot Gillek trots att det nog var precis så olyckligt som det såg ut och inte alls med flit som det belv denna frontalkrock. Men Gillek måste nog sluta ge sig in i motståndarlagets burar innan det händer honom eller någon målvakt en riktig olycka. (Förrförra matchen fick han en spark i huvudet inne i motståndarburen)

Ja...ja...jag vet! Jag värnar för mycket om målvakterna !!!! Både med och motståndarnas!!!

Vad är väl en match i Borgen? Den kan var tråkig och trist och ........helt fantastiskt underbar!!

4 kommentarer:

Pelle sa...

Olyckligt!? Höjer man armen och slår till mot hjälmen så är det knappast olyckligt utan snarare ett fult påhopp som borde ge utvisning...men AIK får göra som de vill....

mie sa...

Alltid en bedömningssak.
Tyckte från min vinkel att det såg helt oskyldigt ut kanske hade du en en bättre eller annan vinkel.
AIK får göra det domarna tillåter precis som motståndarlaget :)

Pelle sa...

Det är dock skillnad på vad domarna tillåter...

mie sa...

Njae vet inte om jag håller med helt och hållet men det är inte helt otänkbart att det är skillnad på deras bedömningar. Tyckte personligen att de var extremt håda mot Tyresö Trollbäcken och kanske också lite mot Sirius, där kändes det lite lite som att man släppte fler grejer för AIK tex. Men det är till sist och syvenes domarna som dömer.
Men som jag skrev så gillar jag aldrig att man springer rätt på målvakterna och är orolig för att man en dag bryter nacken av någon, sedan spelar det ingen roll vem som springer ner vilken målis - jag gillar det INTE!