måndag 7 december 2009

Måndag = träning för gubbens del :)

Kan nog vara skönt för gubbsen att samlas i sin egen borg i Solna för att samla ihop sig efter gårdagens förlust som kunde blivit mycket större än bara 3 poäng.
De kunde ju ha blivit av med självaste målvakten! (tur de har 2 målisar)
Som de glömde kvar av någon anledning som ni själva kan läsa om här =)
Tur att det finns andra som gärna hjälper AIK när det behövs en utsträckt hand :)

Resan hade i övrigt gått bra vad jag kunde förstå på gubben Nygren men det är ju inget nytt. Organissationen bakom kulliserna i det SSL-laget fungerar som ett välsmort gammalt ånglok som vägrar stangera. Utveckling, utveckling, utvärdering......vad kan vi göra bättre? vad kan vi göra annorlunda? vad är bra? vad är mindre bra?
Jag är imponerad av den tid och energi så många människor lägger för att killarna som får förtroende att spela i de svart/gula färgerna ska ha allt de kan tänkas önska sig.

Men vad jag förstod så finns det en sak som AIK kan göra bättre
- bjuda bortalaget på kaffe när de kommer till Solnahallen.
Det fanns klart i termos i AIK´s omklädesrum =) Gubben gillade :)

Nu ligger sista tvätten i maskinen och sedan är hela det vita stället klart för nästa bortabatalj ;) Sen är det målvaktströjorna som jag kör för sig själva, de får lite speciell omsorg av mig (undrar någon varför??) =)

4 kommentarer:

Mickan sa...

ahaaa, finns det en till blogg nu?! jag vill också läsa! om jag får... :)

mie sa...

Du är redan inbjuden tjejen :) kolla din skräppostlåda

Anonym sa...

Marie. Sist fick bortalaget en kaffetermos i omklädningsrummet. Ville bara på peka det. Vi är redan bättre. Kram Eva

Eva sa...

Jag glömde en sak Marie. Jag har tänkt över saken ang. kaffe till bortalaget, Från och med nästa match får dom en termis i omklädningsrummet, så får vi se vad det sägs högre upp om det. Kram Eva