tisdag 8 december 2009

Tisdag = Skalmanträning

Som vanligt på tisdagarna numera så är det dax för Skalman att gå in i Solnahallen.
Träning med junisarna står på schemat, vilket alltid är lika intressant innan, men när han kommer hem och man frågar hur det gick så får man oftast samma svar
- Ingen av mina bättre träningar men jag är nöjd   :/

Vi jobbar hårt här hemma med att lägga ribban på rätt nivå och att faktiskt tillåta sig att stanna upp och fundera vad och varför man gör saker och ting.
Vår stora oro i Skalmans idrottvärld är att vi apsolut INTE vill att han tränar och spelar för vår skull!
Hur vet man att ens barn inte gör det??? Finns det något facit???

Men när vi pratar med honom så svarar han alltid samma sak:
- Jag har mitt mål och det har jag inte ändrat på ännu så länge men när och om jag gör det, så lovar jag att berätta det för er först av alla.
Vad annat kan vi göra än att lita på hans ord?? Vi har ju aldrig haft någon anledning till att misstro hans ord så vi antar att vi inte kör för hårt med honom när vi tjatar iväg honom för att hinna i tid med bussen :)

Stärkta av hans sista ord om Patrik Janssons insatts i Sparbankshallen under söndagen säger han att han
-först och främst ska ta en straff med över 2000 personer på läktaren för det måste vara en j-vligt mäktig känsla!-
Lämnar vi ämnet och låter honom rulla på som han gjort till dags datum. Han bestämmer och vi ifrågasätter för att han ska få motivera i ord varför det ska bli som han säger. Ibland köper vi motiveringen rakt av ibland ifrågasätter vi den men 98 gånger av 100 blir det som han själv bestämt.

Vi har inte fått några indikationer om att han inte sköter sitt skolarbete och hans praktikplats verkar vara nöjd med hans arbete så även om vi tycker att han verkar vara väldigt trött så låter vi saken bero och hoppas att han ska hinna hämta hem lite kraft och ork under jullovet som han säkert kommer sova sig igenom antingen i sin egen eller kärlekens säng =)

Gubben och jag ska ta och åka med till Solnahallen i kväll och börja arbetet med inventering och omorganissation av materialrummet. Gubben talar om hur han vill ha det och jag räknar ut hur han ska kunna genomföra det och vad han behöver införskaffa för att lyckas. Jämnt fördelat i arbetsbörda =)

Btw såg jag att tjejerna i F93 föll mot Telge i USM 16 i helgen som var. Efter att ha suttit och tittat på tjejerna i dam div 2 Älvsjö AIK - Ingarö så kan jag bara se väldigt ljust på daminnebandyn i Sverige.
Jämför man Älvsjö AIK´s och Ingarö´s spel med BBIf´s så skulle man kunna tro att vi pratar om 2 olika divisioner  för BBIf´s tjejer spelar plastboll. De låter bollen göra jobbet trots att de använder sin snabbhet och teknik. De spelar publikvänlig innebandy helt enkelt medan de andra 2 lagen mest såg ut som yra höns när de for runt och jagade boll, allihopa på samma boll i samma hörn vid samma sargkant.
Nej det blir godis för ögonen när landets alla 15-17 åringar kommer upp och spelar i samma division, då kan det hända mycket i daminnebandyn :)

Jag väljer att lämna årets dam-VM i Västerås ifred tills vi kommer förbi gruppspelen, som vanligt är jag inte imponerad av slutsiffror som 28-3 ???
Men kul för tjejerna att få spela många matcher med mediaupptåg och kul att Sverige kan fortsätta att spotta in mål fast de redan vunnit matchen efter första perioden, det tyder på målhunger och glädje med plastboll  :)

Inga kommentarer: