tisdag 1 december 2009

Sovit, sovit, sovit


har jag roat mig med i de sista 10 timmarna :)
Sååå skööönt!
Det går helt enkelt inte att sova när inte Gubben Nygren ligger i sängen brevid.
Men nu var han tillbaka och min kropp vrålade av glädje, jag läste inte ens innan jag somnade utan det blev en direktdate med kudden när huvudet träffade det första dunen =)

I går upptäckte jag ett projekt som är på försök men som jag hoppas blir ett permanent inslag i mediavärlden.
Vi kommer att kunna titta på matcher på webben också!
Warberg vs AIK på söndag är först ut och den ska jag se :)
Tänk att det äntligen är någon som förstått att innebandyn är en så pass ung sport att man måste vara lite modern och uppdaterad i den nya världen för att man ska kunna sälja den i media.
Jidhe i all ära men en person kan inte förändra hela världen.
Vi pratade om det i går jag och Skalman. Vi försökte hitta någon som skulle kunna axla hans mediaprofilering men det finns liksom ingen sån person i AIK i dag.
Det krävs en viss personlighet för att man ska kunna vara så där öppen och lättillgänglig för pressen och media, ingen av de spelare som idag finns i laget har den viljan och självklara personligheten
Vi kom fram till att det faktiskt kan vara en fördel med tanke på sportens framtid. Skulle alla ansikten komma från AIK så skulle världen snabbt få för sig att sporten bara bedrivs i Solnahallen :)

Skalman har tydligen lättare att släppa en förlust match än några av sina lagkamrater :)
De tycker att de var taskigt att han fick börja med en förlust men som han själv säger -
- jag kan ta en förlust med 10-12 men inte en med 1-9 för om jag gör allt jag kan för att hålla tätt och ni producerar mål så finns det hela tiden en fair chans men om utespelarna inte gör mål så spelar det ingen roll om jag håller 0:an det blir ändå ingen vinst.
En klok man, min Skalman =)

Det går hett till i NHL :)
Man kan få sys i öronen om ens egna spelare blir tillräckligt frustrerade. Länge leve innebandyn säger jag bara ;)

Ha det gott i dag så ses och höres vi senare.

Inga kommentarer: