onsdag 30 december 2009

Med fokus i blicken :)


Foto jojjesplejs.com

Förstår ni vad jag pratar om ? När jag säger att den blicken vill jag inte ha riktad mot mig :)
Läste dessutom på Behind the mask att denna målis har samma uppfattning som jag vad gäller att vara rädd om sin målvakt, att värna om att hålla målgård och bur fria från både plast och människa.

Skalman blir utan träning den här veckan och om det kan man tycka mycket men samtidigt så vet både jag och pappan av erfarenhet att det brukar innebära nytändning av suget och fokuseringen på uppgiften.
Han har så många gånger visat oss att när de andra målisarna blivit lite slitna och ointresserade av sin uppgift efter att ha stått hela hösten så tänder Skalman till efter jul och blir ofta sjukt bra i målet.
Ska bli spännande att se om han behåller det beteendet nu när han bytt klubb.
Mycket händer ju i huvudet på killar i den här åldern och mycket händer i kroppen också. Skalman har ju roat sig med att gå ner väldigt mycket i vikt under hösten och vi oroar oss för att det ska vara musklerna som förtvinnat men kanske är det faktiskt så att hans ryggbesvär som han fått hjälp med under hösten har sett till att ha klarar av att hålla kroppen i trim på ett annat sätt. Konditionen är ju klart förbättrad har vi noterat och därmed också orken att klara sidförflyttningarna på ett snabbare och smidigare sätt.

Kanske kanske har vi Skorpan tillbaka på planen också för att ingå i en träningstrupp under våren, vore sjukt roligt om hon kan komma igång med sin älskade innebandy igen och om hon åter kränger på sig hjälmen som vilat på hyllan ganska länge nu. Ja det skulle vara en kanonstart på 2010 :)

Nu kommer det att vara lugnt med plasten till nästa vecka eftersom det är en massa röda dagar framför oss.
Troligen blir det inte innebandyhall förrän måndag för gubben och tisdag för sonen men nästa vecka är det bortamatch för AIK och då bär det av till Umeå och Dalen.
Säker tittar jag in som hastigast i morgon bara för att önska alla ett gott nytt innebandyår men om jag missar det så vet ni i alla fall att tanken fanns på plats.

Ta det lugnt med raketerna, tänk på djuren och på olycksrisken. 

Inga kommentarer: