torsdag 3 december 2009

Jaha....nu är gnällbältet igång..igen!

Jag bara måste få gnälla lite skit på allt och alla som retar satan i mig i dessa juletider :)
Visst är det så att det skrivna ordet är sagt och därmed kan man lägga ifrån sig irritationen på skriften och gå vidare så det är just vad jag tänker göra just nu.

Kommer ni ihåg målvaktsställen till HJ ??
De lyser fortfarande med sin frånvaro!!!!
Sjukt irriterande, vi har en målvakt som inte har några knän kvar på sina byxor och det är inte bra för föreningen s ansikte utåt.

Vi har ett A-lag som tydligen fungerar lite som katten runt het gröt. Vad händer???
Är det möjligen 2 små herrar som är ute och rör runt i grytan????
En sedan länge föreningen lämnad tränare har slagit ihop huvudet med grannkomunens förening som aldrig haft förstånd att jobba med bredd verksamheten.
Till den soppan kan man lägga grannkomunens före detta tränare som är och skapar samarbete som själva F-N vet om de ens finns på papper.
Denne tränare som numera huserar i en högt spelande förening, där man har som mål att varje lag ska skapa sin egen organisation och hitta rätt för just det laget.

Vad krävs då för att man ska lyckas nästla in sina egna favoriter i olika lag ?????
Ja, en sak kan jag säga med rak arm!!
Man ska INTE strunta i de personer som finns som frivilliga arbetare i hallarna.
Man ska INTE låtsas om att andra inte finns så långt möjlighet finns.
Man ska INTE strunta i att hålla upp dörrar åt folk i korridorerna
Framförallt ska man visa att man ingår i sitt team och visa öppet hur kul man har tillsammans och i den situation man befinner sig i.

Nej, tvi F-N för vuxna oborstade barnrumpor!!!!

Som vanligt är alla undrande analytiker välkomna att höra av sig om ni lyckas läsa in något i denna text som ni tycker verkar kränkande för just er, men jag kan tala om från början att ni inte får varken namn på personerna eller vidare info än att det inte handlar om er ;)

Färdigt och klart med gnället :)

I går kväll var det träning i Solnahallen och det vart tydligen både fys, spel och skratt :)
Vad jag förstår så kan det finnas behov av tolk i Solnahallen ibland men det märks aldrig under matcherna =)
Denna ständigt leende utlänning som AIK har tagit med sig hem till Solnahallen är en helt fantastisk spelare att följa under timmarna före, under och efter match.
Tror inte jag sett någon spelare med ett bredare leende på läpparna någonsin och då har jag sett väldigt många matcher genom åren.
Det närmsta jag kan komma på är BBIF´s Max Dyrhage som under ett par år alltid log när han befann sig på insidan av sargkanten. Nu har jag inte sett honom på ett tag så jag kan inte svara på om han fortfarande ler men jag hoppas det.

I kväll är det träning i Tallbackaskolan och det är tydligen inte Skalmans favorithall men han ler ändå :)
Killarna i laget är tydligen i samma korkade humor-nich som Skalman själv och då är det ju kul bara att träffa kompisarna. Hoppas han kan göra en träning som han blir nöjd med i alla fall.
Det är alltid lika gott i tantens hjärta när han kommer hem och säger -
Morsan i dag skulle du sett mig! I dag var jag riktigt PÅ!
Då blir tanten glad för det lyser glädje om ungen och han är stolt över sig själv, vilket jag tycker att allt för få ungdomar idag har förmågan att vara.

Skorpan har en hjälm på vift i en hall men den ska nog hitta hem igen vad det lider, däremot har vi nu lärt oss att ALDRIG låna ut utrustning som är privat och som dessutom ny!!!
Den missen gör vi inte om en gång till. Det är allt för dyra pengar att bara slarva bort.

Kusinvitamin i Falun (!) har det bra, hon har sovit hyfsat och är fortfarande trött men hon har nog tänkt sig att åtgärda det med lite extra mat och motion under dagen, dessutom vet jag att Trulsa tänkt komma och hälsa på henne i dag så då blir det både skratt och skoj på lasarettet =)

Nej nu ska tanten göra något vettigt av den här dagen även om jag ännu inte vet vad det blir, man kan aldrig veta så noga när man har gubben hemma. Han hittar ofta på något hyss så man får röra lite extra på sig men det gör inget.

Kanske återkommer jag senare om det annars får ni ha det så gott så länge.


Inga kommentarer: